امام‌جمعه فریدونکنار:

قدرت دفاعی کشور مانع از اجرای گزینه‌های روی میز آمریکا شد/ هدف برجام‌های ۲ و ۳ براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در بخشی از خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه با اشاره به ۲۰ فروردین روز قطع سیاسی با آمریکا، اظهار کرد: آمریکا کشوری متقلب و بدعهد است و این رفتارهای آنها را در تمامی تاریخ انقلاب شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه بدعهدی‌های آمریکایی‌ها را در اجرای برجام و وعده‌های عملی‌ نشده آن را شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای حفظ استقلال، آزادی و منافع اسلام است و با هر کشوری که غیر از این با ایران برخورد کند، رابطه‌ای برقرار نمی‌کنیم.

امام‌جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه رابطه ایران و آمریکا همانند رابطه بره و گرگ است، تصریح کرد: این رابطه برای کشور هیچ منفعتی ندارد و باید هوشیار بود.

جلالی با بیان اینکه باید در مباحث دفاعی خود را به بهترین شکل ممکن تقویت کنیم، گفت: آنها بارها از روی میز بودن گزینه‌های خود گفتند اما همین قدرت دفاعی کشور مانع از حملات و تجاوزشان به جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز برجام یک عملی نشده است، عده‌ای به دنبال راه‌اندازی برجام‌های بعدی هستند، خاطرنشان کرد: یکبار در برخی از مسئولان در موضوع برجام از شما فریب خوردند اما این امر دیگر تکرار نمی‌شود.

امام‌جمعه فریدونکنار افزود: آنها می‌خواهند با برجام‌های بعدی نظام جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند.

جلالی تاکید کرد: مردم کشور هوشیار هستند و خود را تابع نظرها و سیاست‌های رهبری در تمامی زمینه‌ها به ویژه برقراری ارتباط با آمریکا می‌دانند.

وی در ادامه با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای، خاطرنشان کرد: موضوع‌ دستیابی ایران به دانش هسته‌ای در شرایط تحریم و با کمترین امکانات یکی از معجزات انقلاب اسلامی ایران بود.

امام‌جمعه فریدونکنار تصریح کرد: کشور و ملتی که توانست در ساخت پهبادها، سلول‌های بنیادی، موشک‌ها و غیره موفق و سربلند بیرون بیاید، قطعا در بحث اقتصاد مقاومتی نیز پیروز می‌شود.

جلالی در پایان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی جلوگیری از اسراف است که این امر در کشور از میانگین جهانی بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا