توصیه آموزش و پرورش به متقاضیان سرباز معلمی

بصیر، علیرضا فولادی افزود: هرساله تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برابر سهمیه در نظر گرفته شده از سوی وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان سرباز معلم جهت پوشش نیروی انسانی مدارس در ۲۲ منطقه آموزشی استان و در مقطع ابتدایی و متوسطه بکار گرفته می شوند و دوره مقدس سربازی را در کسوت زیبای معلمی و به عنوان نیروی آموزشی در آموزش و پرورش می‌گذرانند.

وی در ادامه گفت: در سال جاری نیز حدود ۲۰۰ نفر نیروی جدید سرباز معلم پس از گذراندن دوره‌های آموزشی نظامی، برای کسب آمادگی لازم جهت ورود به کلاسهای درس، دوره آموزشی بدو خدمت را گذرانده و با شروع سال تحصیلی در کلاس درس حاضر می‌شوند.

به گفته فولادی، ثبت نام سرباز معلمان تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در کلیه ادارات آموزش و پرورش استان انجام خواهد گرفت و مشابه ستاد ثبت نامی که در اداره کل آموزش وپرورش استان تشکیل شد در سایر ادارات آموزش وپرورش نیز تشکیل می شود و بر روند تبلیغات ، شناسایی، جذب و ثبت نام سرباز معلمان طبق مقررات اعلام شده نظارت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در صورت وجود داوطلب بیش از سهمیه اعلام شده در هر رشته علاوه بر انجام مصاحبه تخصصی، از داوطلبین فرم امتیاز بندی و حتی برگزاری آزمون از افراد نیز پیش بینی شده است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی منابع انسانی اداره کل آموزش وپرورش همچنین با بیان اینکه اولویت بکارگیری نیروها در مقاطع ابتدایی و فنی حرفه ای و کاردانش و عمدتا در مدارس روستایی و صعب‌العبور خواهد بود، توصیه کرد: چنانچه کسانی قصد ادامه تحصیل در دانشگاهها را دارند بهتر است در این طرح شرکت نکنند چراکه بعدا با مشکلات متعددی در خصوص ترخیص و پرداخت هزینه‌های دوره های آموزشی گذرانده شده مواجه خواهند شد.

فولادی در پایان گفت: مدت خدمت این افراد ۲ سال خواهد بود و مدارک کسر خدمت آنان پذیرفته نخواهد شد.

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا