اپل اطلاعات ۴۴۱۱ کاربر را لو داده است

بصیر، ۵۰۹ عدد از موردهای درخواستی، شامل اطلاعاتی مانند اسامی، ایمیل‌ها و مختصات جغرافیایی بوده. اما در این میان ۳۲۲ مورد محتویاتی واقعی (که توضیحی در رابطه با آنها ارائه نشده) را شامل شده اند. اهالی کوپرتینو در ۱۱۶ پرونده از همکاری با مقامات ایالات متحده امتناع ورزیده اند.

علاوه بر این، بخش زیادی از درخواست های دولتی برای اطلاعات شخصی، از سوی کشور چین بوده است. چینی ها ۳۲ بار درخواست استعلام داشته و در مجموع به دنبال اطلاعات ۶۷۲۴ کاربر بوده اند. با توجه به درخواست استعلام برای ۸۵ کاربر در نیمه اول سال ۲۰۱۵، چینی ها رشدی ناگهانی و چشمگیر برای استعلام اطلاعات در نیمه دوم ۲۰۱۵ داشته اند.

اپل بیان نموده که طی بازه زمانی مورد بحث، در ۱۷۸ مورد مجبور به همکاری فوری در رابطه با اطلاعات شخصی مانند گزارش مکالمات بوده که ۱۰۸ عدد از آنها از سوی مقامات آمریکایی درخواست شده بودند.

باید اشاره کرد که اطلاعات مورد نیاز در رابطه با کاربران دستگاه های اپل، معمولا براساس اشتراک آیتونز یا iCloud آنها به دست می آید و اپل می‌تواند به مواردی چون نام، آدرس، ایمیل، بک آپ دستگاهای iOS، تصاویر، مستندات، محتویات، تقویم و بوکمارک های کاربر دست پیدا کند. همه این اطلاعات ممکن است در روند تحقیق در رابطه با یک پرونده، برای مقامات قضایی ارزشمند تلقی شوند.

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا