امام‌جمعه فریدونکنار:

نقش اساسی بسیج سازندگی در تحقق اقتصاد مقاومتی/ آمریکا حق حضور در خلیج فارس را ندارد

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی نماز جمعه در مصلی قدس این شهرستان، با اشاره به ساروز تشکیل بسیج سازندگی، اظهار کرد: بسیج سازندگی یکی از پشتوانه‌های اساسی انقلاب اسلامی است و نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور دارد.

وی تصریح کرد: این نهاد با اعطای تسهیلات به جوانان بسیجی فاقد شغل، نقش مهمی در اشتغالزایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرا می‌کند که قابل ستایس است.

امام جمعه فریدونکنار در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس هلا‌احمر و روزجهانی صلیب سرخ در هفته آینده، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر در کشور فعالیت‌های موثری در بهداشت‌ عمومی و حوادث طبیعی اجرا می‌کند که قابل تقدیر است.

جلالی با بیان اینکه مسدولان شهری فریدونکنار برای ایجاد پایگاه امدادی هلال‌احمر در ساحل این شهرستان، ۳۰۰ متر زمین به این نهاد اعطا کند، خاطرنشان کرد: امتیاز ایجاد این پایگاه در اختیار هلا‌احمر فریدونکنار است اما مسئولان برای اهدای زمین تعلل می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت امام‌حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: میان نقش و عملکرد امام حسین (ع) و یارانش با پاسداران یک ویژگی مشترک وجود دارد و آن هم مقابله با دشمنان در جنگ نابرابر است.

امام‌جمعه فریدونکنار افزود: پاسداران حافظ و نگهبان انقلاب هستند و از آمان‌های شهدا دفاع می‌کنند و بر همه وظیفه است که در کنار آنها برای حفاظت از کشور همکاری کنند.

جلالی در ادامه به سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: فداکاری این برادر نمونه در طول تاریخ برای جهانیان ماندنی شد و راه و رسم جانبازی را آموخت.

وی تصریح کرد: جانبازان پشتوانه انقلاب و جامعه اسلامی هستند و اگرچه عضوی از بدن‌ را در راه اسلام فدا کردند اما علمدار انقلاب اسلامی ایران هستند.

امام‌جمعه فریدونکنار همچنین به سالروز ولادت امام سجاد (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: خطبه‌های آتشین امام در کوفه توطئه‌های دشمنان را از بین برد و با نگارش صحیفه سجادیه فرهنگ دینی و توحیدی را ترویج داد.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون در ایران، اظهار کرد: آمریکا به دنبال بردگی ایران بود و با تصویب قانون کاپیتولاسیون این امر را تحقق بخشید اما انقلاب اسلامی ایران خط قرمزی بر این تفکر بود.

وی با اشاره به نقض حقوق بشرهای گسترده آمریکا در حال حاضر، گفت: آمریکا کشوری است که دموکراسی و حقوق بشر را زیر پا گذاشت و با حمله و حمایت از متجاوزان به یمن و سوریه میلیون‌ها نفر را آواره و به خاک و خون کشید.

امام‌جمعه فریدونکنار در پایان افزود: خلیج فارس خانه ایران است و آمریکایی‌ها و مزدورانش حق تردد و حضور در این خلیج را ندارند چرا که کشوری متجاوز و خائن به امانت‌های کشورهای دیگر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا