رئیس اداره گاز فریدونکنار:

۱۰۰ درصد مردم فریدونکنار گازدار هستند

بصیر، علی ابراهیمی کوچکسرایی رئیس اداره گاز فریدونکنار، با اشاره به اینکه در این شهرستان بیش از ۲۶ هزار مشترک وجود دارد که شامل شهر فریدونکنار و مناطق روستایی است، اظهار کرد: حدود ۱۳ هزار انشعاب گاز در فریدونکنار با ۴۰۰ کیلومتر شبکه با دو ایستگاه مادر نصب شده و در دروازه شهری و درون شهری که گاز این شهروندان را تأمین می‌کند.
وی افزود: مدیرکل گاز استان مازندران، مدیران را به دیدار مردمی تشویق می‌کنند و این سنت را ادامه می‌دهیم چرا که بسیاری از مشکلات در دیدار مردمی حل می‌شود.
رئیس اداره گاز فریدونکنار تصریح کرد: شرکت گاز در صورتی که مسئولان استان در زمینه دادان مجوز تغییر کاربری اقدام کنند به همه افراد گاز می‌دهد.
وی با بیان اینکه انتظاری که از مردم فریدونکنار می‌رود این است که از آنجایی که هزینه‌ گاز بها به خزانه دولت واریز می‌شود و به خود مردم بر می‌گردد، گفت: بخش فراوانی از این هزینه بهایی که مردم پرداخت می‌کنند برای پالایش و انتقال گاز مصرف می‌شود.
ابراهیمی با ابراز امیدواری از اینکه طرح جامعی در زمینه گازرسانی به روستاها اتفاق افتاده که همه روستاهای بالای بیست خانوار تا سال ۹۷ گازرسانی شود، افزود: البته شرکت گاز مازندران از ۳۰ شرکت گاز ایران در این زمینه پیش‌رو است و بودجه خوبی را جذب کرد.
رئیس اداره گاز فریدونکنار با بیان اینکه از مردم تقاضا می‌شود در وصول و پرداخت گازبهای‌شان اداره گاز را حمایت کنند، گفت: در بخش ادارای مشکلی وجود ندارد و شهرستان فریدونکنار نیز با حدود ۹۰ درصد در این زمینه وصولی دارد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما موازنه منفی در گاز ایجاد می‌شود یعنی میزان مصرف بیش از تولید شده در نتیجه در کل کشور افت فشار اتفاق می‌افتد، یادآور شد: از آنجایی که استان‌های شمالی آخرین نقطه از گاز رسانی است بنابراین در صورت افت فشار گاز استان‌های شمالی مازندران، گیلان و گلستان اولین نقاطی هستند که این افت فشار را حس می‌کنند.
ابراهیمی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود در مصرف خود مدیریت کنند تا در فصل سرما دچار مشکل نشویم.
رئیس اداره گاز فریدونکنار خبر داد: در هفته آینده نشستی با مسئولان سه استان شمالی در مازندران برگزار می‌شود تا در این زمینه که اگر افت فشار حس شد همه دستگاه‌ها همکاری کنند.
وی با بیان اینکه ذخیره سازی فقط در سراجه قم انجام شده که برای کلان شهر تهران است اما برای نقاط دیگر کشور اتفاق نیفتاده است، افزود: در زمینه ذخیره سازی نیاز به هزینه زیادی است تا گاز را در لایه‌های زمین محبوس کنند که در مواقع اضطرار استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه اکثر مشکلات مردم شهرستان فریدونکنار درباره ماده هشت است که نیاز به تدبیر شهرستانی دارد، گفت: بازنگری طرح هادی در روستاها از ۱۰ ساله به پنج ساله باشد که بسیار حائز اهمیت است و همچنین بسیاری از زمین‌های روستایی تصرفی است که نیاز به تدبیر شهرستانی است.
وی یادآور شد: شهرستان فریدونکنار به عنوان شهر سبز تمامی روستاها از نعمت گاز برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا