آقای مدیرکل؛

به مشکلات ورزش فریدونکنار «رئیس» را اضافه کند

بصیر، ورزش فریدونکنار همواره دستخوش فراز و نشیب‌های فراوانی بوده است به گونه‌ای که در گذری از زمان در بهترین وضعیت خود قرار می‌گیرد و ناگهان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند.
زمانی فریدونکنار مهد کشتی مازندران بود و قهرمانان فراوانی را تحویل کشور داد به گونه‌ای که شاهد کسب انواع مدال‌های رنگارنگ آسیایی و جهانی در این رشته ورزشی بودیم.
فوتبال بزرگسالان فریدونکنار نیز در مازندران بی‌رقیب بود و هما و درخشان از نامداران این رشته ورزشی بودند.
پس از یک دوره فراز و نشیب فراوان در تکواندو و ورزش‌های رزمی همچنان شاهد مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراوانی در این رشته‌ها هستیم و اگر باشگاه‌های خصوصی نباشند این رشته نیز به سوی نابودی رهسپار می‌شوند.
به گزارش بصیرنیوز، به غیر از تعداد اندکی از هیئت‌های ورزشی مانند فوتبال، والیبال و قایقرانی که با هزینه شخصی روسای هیئت‌ها در حال پیشرفت و ترقی هستند در سایر هیئت‌ها از سوی روسا و مدیران آن پیشرفت خاصی را شاهد نیستیم.
نقش پررنگ برخی از مربیان ملی که به صورت خصوصی و اختصاصی مانند محمدی، اسدی و طهماسبی نیز با ورزشکاران خود به تمرین می‌پردازند و ملی‌پوشان فراوانی به اردوها فرستادند، در حال و روز این روزهای ورزش فریدونکنار قابل لمس‌تر است اما این نوع برنامه‌ریزی و حرکت ورزشی در این شهرستان تا چه زمانی باید ادامه داشته باشد.
به روستاهای فریدونکنار که دارای نخبگان ورزشی است کمترین توجهی نشده است و تمامی افتخارات آنها با هزینه شخصی و بدون برنامه از سوی اداره ورزش این شهرستان بوده است.
نقش ضعیف دولت در ورزش روستائی در فریدونکنار تا آنجا مشخص است که هیچگونه حمایتی از طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی در روستا نمی‌شود.
سالن‌های ورزشی کاردگرمحله و روستای حسین‌آباد مدت‌ها است که نیمه‌کاره رها شده است و هیچ فعالیتی در آنها نمی‌شود.
وعده‌های داده شده به قهرمانان ملی که در رقابت‌های آسیایی و جهانی مدال کسب کردند تاکنون محقق نشده است.
مشکل حقوقی استادیوم آزادی که سال‌ها است به یک بحران در فریدونکنار تبدیل شده و از وزیر ورزش دولت تدبیر و مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تا نماینده مجلس، فرماندار و رئیس اداره ورزش فریدونکنار از حل آن عاجز ماندند را نیز به این مشکلات اضافه کنید.
به گزارش بصیر، تمامی این مشکلات که تنها بخش کوچکی از معضل‌های ورزش در فریدونکنار است با یک مشکل دیگر همراه شده و آن هم موضوع «رئیس» اداره ورزش و جوانان این شهرستان است.
به توانایی و یا عدم توانایی قهرمان کلیج به عنوان رئیس اداره ورزش در فریدونکنار در مدت زمان حضور تمام وقت وی در این شهرستان اگر اشاره‌ای نکنیم کمترین مزیت حضور وی برنامه‌ریزی روزانه اداره ورزش بود.
اینکه در هر روز برنامه‌ای مشخص دنبال می‌شد و ورزشکاران و ورزش‌دوستان فریدونکناری از سردرگمی و هرج و مرج خارج بودند و برای هر کار ورزشی خود در صورت بروز مشکل به سوی رئیس مراجعه می‌کردند.
حال با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار به عنوان رئیس این اداره در شهرستان نور که تنها دو روز را به این شهرستان برای رسیدگی به امور می‌آید بی‌تدبیری و ضعف برنامه‌ریزی اداره‌کل را بیش از پیش نمایان کرده است.
هیچ توجهی به قهرمانان مدال‌آور نمی‌شود
سیدکاظم حسینی قهرمان کشتی دانشجویان ایران در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: با حضور رئیس اداره هیچ توجهی به ورزشکاران مدال‌آور نشده و امروز در نبود وی نیز شرایط تغییری نکرده است.
وی تصریح کرد: ورزش در فریدونکنار با مشکلات زیادی روبه‌رو است و امیدواریم فردی بتواند آنها را برطرف کند.
قهرمان کشتی دانشجویان ایران خاطرنشان کرد: در تمام دنیا برای قهرمانان ملی و کشوری خود ارزش خاصی قائل هستند اما به نظر می‌رسد این امر در ورزش فریدونکنار بی معنی است.
فریدونکنار به یک مدیر توانمند نیازمند است
سیدعباس حسینی از پیشکسوتان فوتبالی فریدونکنار که در سال‌های گذشته در تیم برق این شهرستان به میدان می‌رفت در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، گفت: ورزش فریدونکنار تنها فوتبال نیست، فوتبال فریدونکنار با یک مدیریت درست و افراد توانمند در رده‌های پایه به خوبی در حال رشد کردن است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد اما این تمام ورزش نیست.
وی تصریح کرد: در رشته‌هایی مانند ژیمناستیک، بسکتبال، هندبال، پینگ‌پنگ، تنیس، بدمینتون، شطرنج و به ویژه ورزش‌های ساحلی می‌توانیم به خوبی ورود پیدا کنیم اما تعلل در کجا است، مشخص نیست.
این پیشکسوت ورزشی با بیان اینکه فریدونکنار به یک مدیر ورزشی توانمند نیازمند است، گفت: باید تلاش کنند تا ورزش فریدونکنار را همانند گذشته به روزهای اوج خود برگرداند.

به گزارش بصیر، برنامه‌ریزی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران برای انتخاب مدیری توانمند برای فریدونکنار یکی از چندین راهکاری است که می‌تواند آرامش، ثبات و پیشرفت را برای ورزش این شهرستان به همراه بیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا