برجام ستایی افراطی توسط هیات دولت؛

تداوم تدوین جلوه های ویژه برای توافق هسته ای با اظهارات دولتی ها/ چرا “برجام” حاجت دولت را نمی دهد؟

بصیر، برجام ستایی افراطی توسط هیات دولت را شاید بتوان با همان جمله “گره خوردن سرنوشت دولت با عاقبت گفتگوهای هسته ای” تفسیر کرد اما واقعیت این است که ستایش این معاهده با گل های خورده زیاد! در منظر افکار عمومی لوث شده است.

آسمان و ریسمان بافتن مقامات دولت برای نگاه داشتن “برجام” در جایگاهی قابل قبول برای مردم شاید از ربط دادن رفع تهدیدات نظامی ایالات متحده امریکا علیه ایران آغاز شد در حالی که کارشناسان حوزه بین الملل معتقد بودند اساسا آمریکا اگر توان مقابله نظانی با ایران را داشت سر میز مذاکره نمی نشست.

ادعای مقامات دولتی در خصوص تاثیر برجام در دفع تهدیدات

اما روز گذشته از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز رد شد. وندی شرمن صراحتا اعلام کرد به دلیل تبعات فراوان گزینه نظامی علیه ایران، قبل از مذاکرات هم قصد پا گذاشتن فراتر از گلیم خود را نداشته اند.

این یعنی خط بطلان بر شگرد تبلیغاتی رسانه های حامی دولت و خود دولتی ها در بزرگنمایی دستاوردهای برجام!

البته اظهارات شاذ درباره معاهده هسته ای با  غرب در همین حد باقی نماند، نگاه های پوپولیستی و دادن جنبه های مقدس به گفتگوها و توصیف های رئیس جمهور مثل “برجام را خدا آورده است” و ” برجام نتیجه دعای سحرخیزان است” گام دیگری برای برجام ستایی افراطی بود.

دادن جلوه های ویژه به برجام به سبک هالیوود و یا به عبارت دقیق تر بالیوود(سینمای هند) هم در خدمت برجام ستایی قرار گرفت به گونه ای که آب خوردن مردم نیز نیاز به ناجی برجام پیدا کرد. این روند در روزهای گذشته نیز ادامه پیدا کرد.

روزنامه دولت در هفته جاری برجام را عامل افزایش طول عمر عنوان کرد و البته دوای امراضی مانند پوکی استخوان و درمان بیماری های متعدد خدمه پروازی هواپیماها !!

مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور که شاید ابداع جدیدی برای دستاوردهای برجام به ذهنش نمی رسید هم در جیرفت برخی دستاورد های برجام را محرمانه! اعلام کرد.

به هر حال تمام این تلاشهای تا حدودی ناشیانه برای قدیس نمایی از برجام نتیجه ای در بر نداشته است. اعتراض های قشر کارگر و تولید کننده در سفرهای رئیس جمهور به استانهای کشور و همچنین واکنش های عمومی به عملکرد ضعیف کابینه یازدهم در حوزه اقتصادی نشان می دهد افکار ملت همچنان در جستجوی شکوفایی بزرگ اقتصادی وعده داده شده از سوی روحانی در سالهای گذشته است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا