وقتی روزنامه خانوادگی هاشمی صورت مسأله را نادیده گرفت؛

توجیه آبکی آرمان درباره غیبت هاشمی و سید حسن در مراسم تجدید بیعت خبرگان به آرمان های امام(ره)

بصیر، بدون شک انتظار می‌رفت تا پس از انتخاب آیت‌الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان، عده‌ای که تاب دیدن دموکراسی را نداشتند با بیان حرف‌هایی مثل «آخر اول» و یا «در نبود سید حسن خمینی، جنتی رئیس خبرگان شد»، احترام‌شان به آرای منتخبان مردم و در یک کلام عیار «زنده باد مخالف منِ» خود را نشان بدهند.

هم‌چنین آیت‌الله جنتی و جمعی از نمایندگان این مجلس روز پنج‌شنبه با حضور در حرم حضرت امام خمینی(ره) با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.

این عمل یعنی حضور در حرم مطهر امام و تجدید بیعت با آرمان‌های ایشان، امری رایج و معمول در میان رجال سیاسی است و از تشکل‌های کوچک و اتحادیه‌های دانشجویی گرفته تا مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و هیئت دولت، معمولا پس از آغاز به کار رسمی، این مراسم را به جا می‌آورند که البته در پنج‌شنبه‌ی گذشته، غیبت سید حسن خمینی به عنوان تولیت حرم و هاشمی رفسنجانی به عنوان نفر اول خبرگان تهران معنادار بوده است.

روزنامه‌ی آرمان وابسته به آیت‌الله هاشمی در چاپ امروز خود در توجیه غیبت این دو نفر عنوان کرده است: «هر چند برخی مدعی می‌شوند به خاطر انتخاب آیت‌الله احمد جنتی به ریاست مجلس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری و نقش ایشان در عدم احراز صلاحیت سید حسن برای خبرگان در مقام دبیر شورای نگهبان، به تفسیر سیاسی از این غیبت هم پرداخت، اما آیات هاشمی و سیدحسن خمینی بارها نشان دادند بزرگوارتر از این هستند که بخواهند برای چنین موضوعاتی از حضور در مراسم تجدید میثاق خبرگان رهبری با آرمان‌های امام خمینی از حضور در مراسم‌های رسمی صرف‌نظر کنند.»

این روزنامه در ادامه یادآور شده است: «ضمن این‌که نباید از یاد برد که تنها یک هفته‌ی دیگر آئین‌های بیست و هفتمین سال‌روز ارتحال امام در حرم برگزار می‌شود و طبعا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و یادگار امام و اعضای خبرگان در آن مراسم حاضر خواهند بود و پاسخ سیاه‌نمایی‌ها درباره‌ی این غیبت را می‌دهند.»

این روزنامه اصل موضوع، یعنی عدم استقبال تولیت حرم امام از آیت‌الله جنتی و اعضای خبرگان را نادیده گرفته و آن را به حضور او در مراسم هفته‌ی آینده مربوط دانسته است. در حالی که موضوع بر سر قرائت یک فاتحه و نثار تاج گل نیست؛ هم‌چنان که اگر سید حسن در مراسم هفته‌ی آینده حضور یابد هرگز به معنای پاسخ‌دادن به گمانه‌زنی‌های مبتنی بر قهر او از آیت‌الله جنتی نمی‌باشد. حضور در مراسم سالگرد رحلت امام، به پاس گرامی‌داشت مقام ایشان و حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب است نه چیز دیگر!

در واقع این روزنامه با بیان این حرف، به جای آنکه دامن سید حسن خمینی و اکبر هاشمی را از این گمانه‌زنی‌ها تطهیر کند، بر ظن و گمان‌ها افزوده است.

البته تفسیر رفتار هاشمی آن‌چنان هم سخت نیست. او هرگز نمی‌تواند زیر بار ریاست کسی برود، چه بسا که اکنون این رئیس، رقیب دیرینه‌اش نیز می‌باشد.

با این وجود باید منتظر ادامه‌ی رفتارهای تحریک‌آمیز و قهرآلود این دو مرد باتجربه و بی‌تجربه‌ی عرصه سیاست باشیم.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا