رهبر معظم انقلاب در حرم امام (ره):

عنوان جامع برای امام «مومنِ متعبدِ انقلابی» است/دشمنان ملت ایران ازخصوصیت انقلابی‌گری واهمه دارند

بصیر، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دقایقی پیش در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شد.

قبل از سخنرانی رهبر معظم انقلاب حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان مقدس امام راحل در سخنرانی کوتاهی به ذکر فضائل امام راحل پرداخت و پس از وی یکی از مداحان اهل بیت در رسای پیر جماران به سوگواری پرداخت.

مهمترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این مراسم بدین شرح است:

ـ یکی از عناوینی که که درباره امام کمتر به کار رفته است عبارت است از یک عنوان جامع که «مومنِ متعبدِ انقلابی» است.

ـ مشکل دشمنان امام(ره) انقلابی‌گری ایشان است. فشارهایی که وارد می کنند به خاطر انقلابی‌گری است چون از انقلابی‌گری واهمه دارند. علت چیست که با انقلابی‌گری مخالفند چون کشور یکپارچه در اختیار آنها بود و علاوه بر آن الهام‌بخش دیگر کشورها هم شد.

ـ همه هدف‌های امام(ره) خلاصه می شود در حاکمیت دین خدا؛حاکمیت دین خدا به معنی ریشه کنی جهل است.هر جا انقلابی حرکت کردیم پیروز شدیم، هرجا غفلت کردیم عقب ماندیم. اگر راه را عوض کنید اسلام وانقلاب سیلی خواهد خورد/انقلاب سرمایه ممتاز و منحصر به فرد کشور ماست.

ـ امروز ملت ایرانی می‌تواند بدون اینکه هزینه زیادی متحمل بشود سرمایه زیادی را بدست آورد. اوضاع برای ملت ایران روشن‌تر و زمینه و راه هموارتر است

ـ این اشتباه است که فکر کنیم انقلابی فقط آن کسانی هستند که در دوران امام یا مبارزات بودند،اگر این را معنای انقلابی بگیریم، انقلاب مال همین پیر و پاتال ها خواهد بود. جوانان انقلابی‌اند و می توانند انقلابی باشند، خیلی از این جوانانی که امام را حتی ندیده‌اند.

ـ این هم خطاست که بگوییم انقلابی یعنی طرف افراطی است، انقلابی‌گری به معنای افراطی‌گری نیست، این حرف دشمنان اسلام است و نباید در فرهنگ سیاسی ما جا باز کند. این هم خطاست که از همه انقلابی‌ها یه نوع درجه انقلابی‌گری انتظار داشته باشیم.

ـ ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا