سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري مازندران

کشاورزی و گردشگری دو محور توسعه مازندران/ مازندران رتبه نخست تولید مرغ در کشور

بصیر، مهدی رازجویان در جلسه شورای اداری فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: پس از تحریم‌هایی که بر دولت و ملت ایجاد شده بود، با مذاکرات به نتایج مطلوبی رسیدیم.
وی با بیان اینکه امروز در پسابرجام به دلیل آن نتایج مطلوب، با بانک‌ها به خوبی ارتباط برقرار کردیم، تصریح کرد: سوئیفت‌ها فعال شده است و فروش نفت از حدود ۲۰۰ هزار بشکه به بیش از دو میلیون بشکه رسیده است.
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه استانداري مازندران با اشاره به اینکه باید از اقتصاد نفت محور خارج شویم، خاطرنشان کرد: اقتصاد غیرنفتی موجب می‌شود تا در زمان تحریم به کشور آسیبی نرسد.
رازجویان با بیان اینکه کشاورزی و گردشگری دو محور توسعه مازندران محسوب می‌شود، اظهار کرد: مازندران استانی با قابلیت‌های کشاورزی فراوانی است که رتبه نخست در مرکبات، کیوی، برنج، مرغ و تخم‌مرغ، گل‌های زینتی و دارویی را دارد.
وی با بیان اینکه از مواهب الهی در مازندران استفاده نشده است، افزود: گردشگری دومین محور توسعه مازندران محسوب می‌شود که می‌توانیم برای رونق اقتصاد استان با جذب توریست بهره بریم.
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه استانداري مازندران با اشاره به اینکه در زمینه‌های کشاورزی و گردشگری منفعل عمل کرده‌ایم، گفت: تا زمانی که نخواهیم اقدام و عملی صورت نمی‌گیرد و مسئولان باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند.
رازجویان با اشاره به اینکه به چه دلیلی بندر فریدونکنار نیمه تعطیل است، اظهار کرد: باید برای صادرات مرکبات برنامه‌ریزی‌های درستی صورت بپذیرد و در تولید و کیفیت باید میل و خواسته مصرف‌کننده مهم باشد.
وی با بیان اینکه ۵۷ طرح را برای مازندران در سال جاری در نظر گرفتیم، خاطرنشان کرد: پنجره واحد مهم‌ترین طرحی بود که برای عدم معطلی و سردرگمی سرمایه‌گذاران برنامه‌ریزی شد که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه استانداري مازندران با بیان اینکه ۱۱٫۵ درصد مرغ کشور را تولید می‌کنیم، افزود: مازندران رتبه نخست تولید مرغ را در کشور دارا است.
رازجویان با اشاره به اینکه برای صادرات ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد، گفت: توجه به صنایع تبدیلی برای اشتغالزایی بسیار مهم است و در جز ۵ استانی هستیم که برای تولید ۴هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم مازندران از طریق بانک سینا در نظر گرفته شد، افزود: اگر این ۲۰ میلیارد تومان جذب شود به همین اندازه دوباره بودجه برای مازندران در نظر گرفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا