مأموریت داعش!

بصیر، تعلل درازمدت دولت عراق در برخورد قاطع با تروریست‌های داعش که مدت‌ها بخشی از عراق را در تصرف داشتند، موجب شکل‌گیری توطئه‌ علیه عراق و گستاخی بیشتر تروریست‌ها و آغاز تهاجم گسترده آن‌ها برای تصرف بخش‌های بیشتری از عراق شد.

در این میان، فارغ از آنچه که فعلاً در عرصه نبرد می‌گذرد، می‌توان گفت تحرکات جدید داعش در عراق، فرصت مغتنم و دریچه‌ای بزرگ برای مشاهده عینی توطئه‌ علیه جهان اسلام است.

پدیده وحشی و افسارگسیخته داعش، گویای آن است که اگر‌چه گرانیگاه توطئه‌ پیچیده و گسترده دشمنان اسلام، به راه انداختن جنگ قومی مذهبی بوده؛ اما در حال حاضر بر جنگ مذهبی متمرکز شده است.

اینکه تروریست‌های داعش اعلام می‌کنند قصد دارند مراقد متبرکه عراق را با خاک یکسان کنند، تنها جنبه اعلام موضع و تهدید شیعیان را ندارد، بلکه بیشتر برای جلب حمایت حکومت‌های اسلامی نادان و مستبدی است که با ناتوانی در تشخیص و نادیده گرفتن مؤلفه‌های شاخص و واضح تهدید، ایران و تفکر شیعی و انقلابی را برای خود تهدید می‌دانند.

حمایت پنهان‌نشدنی عربستان و قطر از داعش و حتی همکاری ترکیه با آن‌ها که همگی با اشراف غرب صورت می‌گیرد، بیانگر آن است که به‌‌گمان آن‌ها، وضعیت آشفته و غبارآلود منطقه به ‌گونه‌ای است که کسی توان آن را ندارد با تبیین و روشنگری و نشانه‌گذاری‌های درست و دقیق و مشخص کردن مواضع و حدود بازیگران، مردم را آگاه سازد و جبهه واحدی در برابر هجوم دشمنان ایجاد کند و بنابراین این وضعیت بهترین فرصت برای آنان است تا با دامن زدن به بهانه‌های جنگ مذهبی و تصرف سرزمینی، با تفکر اصیل اسلامی که با آگاهی‌بخشی به مسلمانان، این دشمنان را تهدید می‌کند، مقابله خونین کنند.

«عالیه نصیف» نماینده ائتلاف قانون، در سخنانی که روز گذشته ایراد کرد، بخشی از این حقیقت را‌ آشکار ساخت. وی گفت: «حوادث امنیتی عراق در برخی مناطق صلاح‌الدین، کرکوک و شهر موصل، سناریوی ترکیه است که با اموال عربستان سعودی اجرایی می‌شود.» چه‌بسا در روزهای آینده شواهد بیشتری این دیدگاه را تقویت کند.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا