موسسه دموکراسی و حقوق بشر در بحرین:

شیخ عیسی قاسم برای اکثر مردم بحرین خط قرمز است/ احتمال مبارزه مردم با رژیم آل خلیفه

بصیر، موسسه دموکراسی و حقوق بشر در بحرین در بیانیه‌ای هشدار داد که سلب تابعیت شیخ قاسم منجر به تنش‌های داخلی و خشونت و مبارزه مردم با رژیم آل خلیفه در بحرین خواهد شد.

در این رابطه، سید احمد الودایی، رئیس موسسه دموکراسی و حقوق بشر در بحرین اعلام داشت که هدف قرار دادن روحانی برجسته شیعه توسط رژیم آل خلیفه، یک خط قرمز برای بیشتر مردم بحرین است و اینکه اقدام مقامات بحرینی علیه شیخ عیسی قاسم فقط نقض حقوق بشر و یا حق شیخ عیسی قاسم در تابعیت نیست بلکه نقض حقوق طایفه شیعه در موضوع مربوط به آزادی‌های دینی از طریق هدف قرار دادن رهبر دینی‌شان است.

کمیسر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر نیز اعلام داشت که در چند سال گذشته حداقل ۲۵۰ تن از مردم بحرین به اتهام وفادار نبودن به رژیم آل خلیفه از این کشور سلب تابعیت شدند. بنا بر گزارش گروه حقوق بشر، حداقل ۵ نفر در ماه گذشته از بحرین سلب تابعیت شدند.

الجزیره در ادامه نوشت: یکی از فرماندهان سپاه انقلاب [اسلامی] ایران نیز در بیانیه‌ای اعلام داشت که رژیم بحرین بعد از سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم با مقاومت مسلحانه در سراسر این کشور مواجه خواهد شد.

رسانه‌های وابسته به این رژیم به نقل از وزارت کشور بحرین مدعی شدند که شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته شیعه، به ترویج افراط‌گرایی در این کشور پرداخته بوده است.

این اتهامات واهی، تنها یک هفته بعد از منحل کردن فعالیت‌های جمعیت الوفاق به جرم تروریسم، افراط‌گرایی و خشونت پروری، به سمت این روحانی شیعه نشانه رفت.

ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه انقلاب [اسلامی] به آل خلیفه هشدار داد که اقدامات این رژیم، منطقه را به آتش خواهد کشید. وی همچنین اظهار داشت که آل خلیفه در نهایت سزای اعمال خود را خواهد دید و رژیم خون‌خوار حاکم در بحرین ساقط خواهد شد.

 یکی دیگر از اتهامات ساختگی رژیم بحرین به شیخ قاسم، وجود حساب بانکی‌ای با ۱۰ میلیون دلار سرمایه به نام وی است.

بعد از اعلام سلب تابعیت این روحانی برجسته شیعه، صدها تن برای حمایت از وی در بیرون خانه شیخ جمع شدند و با همراه داشتن پلاکارت، شعارهای مذهبی سر دادند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا