نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز:

آب‌های سطحی مازندران به هدر می‌رود/ سطح کشت در مازندران نسبت به گذشته کمتر شده است

 

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: مازندران استان مهاجرپذیری بوده اما امروز مهاجر فرست شده است، و با توجه به دارا بودن جنگل، دریا، کوه و هوای معتدل با مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مازندران می تواند در ابعاد مختلف در توسعه اقتصادی کشور نقش ایفا کند اما به نقش مازندران در توسعه کشور توجه نشده است، تصریح کرد: امروز سطح زیر کشت در مازندران نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر شده است و در راستای آن نیز میزان تولیدات محصولات نیز کاهش یافت.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مازندران با وجود پرآبی و بارش فراوان همچنان با مشکلات فراوانی روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: نتوانستیم از امکانات مازندران به خوبی بهره‌برداری کنیم، آب‌های سطحی مازندران به هدر می رود در حالی که در فصل کشاورزی با کمبود آب مواجه هستیم.

نانواکناری با اشاره به اینکه روند ساخت سد هراز مازندران از وضعیت مطلوبی در این زمینه برخوردار نیست، گفت: مطالعات این سدها پیش از انقلاب صورت گرفته اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه مازندران بیشترین میزان تراکم در ایام تعطیلات را دارد با این وجود راه‌های دسترسی به مازندران بسیار مشکل‌آفرین است، اظهار کرد: نسل ماهیان استخوانی در دریای خزر منقرض شده است و برخی از ماهیان همانند زرد ماهی دیگر پیدا نمی‌شود این در حالی است که می‌توانستیم بر روی صادرات این محصول تمرکز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جنگل‌های شمال امروز در وضعیت مناسبی قرار ندارد و مسئولان باید در این زمینه پاسخگوی مردم باشند، گفت: امروز اگر قرار است در اقتصاد مقاومتی به داخل کشور متکی باشیم باید به آورده‌های درون کشور خود توجه کنیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه فقر و ناچاری در سرسبزی‌های مازندران مفقود شده است، خاطرنشان کرد: کارگران بندر فریدونکنار از سه تا ۸ ماه حقوق نگرفتند و به جای سخن گفتن باید عمل کنیم و سخنان با رفتارمان تناقض نداشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا