روزنامه‌های دست پروده دولت اصلاحات، عامل اصلی فتنه انگیزی/ وقتی بی‌بی‌سی از عملکرد روزنامه‌های زنجیره‌ایی اصلاح‌طلب در ایجاد فتنه تقدیر کرد!

بصیر، فتنه ۷۸ در ادامه فرایند شکل گیری، به روز ۱۷ تیرماه رسید.

در ادامه این بازی رسانه‌ای، که در دست رسانه‌های زنجیره‌ای و وابسته به شاخه تجدیدنظرطلبان از جبهه اصلاحات بود، روز ۱۷ تیر حملات گسترده این رسانه‌ها علیه تعطیلی روزنامه سلام به اوج خود رسید. روزنامه‌های زنجیره ای با تهدید اعلام کردند که نظام باید منتظر عواقب توقیف روزنامه سلام باشند.

تقدیر بی‌بی‌سی از عملکرد روزنامه‌های زنجیره‌ایی اصلاح‌طلب

روز پنجشنبه ۱۷ تیر، ۱۰ روزنامه زنجیره‌ای با تیترهایی چون «محدودیت مطبوعات خشم مردم را شعله‌ور خواهد کرد»، «زمان حامل حوادث خشونت بار است »، «نظام باید هزینه‌های سنگینی بپردازد»، «دانشجویان ساکت نخواهند نشست»، «ورود به قلعه چپ گرایان یک ریسک خطرناک برای محافظه کاران است»، «مقابله با دولت و مخالفت با توسعه سیاسی» و «پایان سیاست‌ورزی»، درصدد القای فضای بحرانی و ناآرامی به جامعه برآمدند تا در همان شب علیرضا نوری‌زاده ، مفسر رادیو بی بی سی در تقدیر از عملکرد مطبوعات اصلاح طلب بگوید: «ما باید سرافراز باشیم که پرچمداران جامعه مدنی در ایران یعنی نشریات نشاط، صبح امروز، خرداد، همشهری و ایران ، مراکز قدرت را نشانه رفته‌اند و با زیر سؤال بردن مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی، چالشی جدی فراروی حاکمان اسلامی گشوده‌اند.»

در این میان رسانه‌های ضدنظام و بیگانه، هم صدا با روزنامه‌های زنجیره‌ای با خوشحالی از براندازی نظام جمهوری اسلامی توسط حرکت خودجوش مردمی خبر می‌دادند و از این هجمه‌های رسانه‌ای حمایت کردند.

«ایلینا روزلهتین »، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در جمع مراسم راهپیمایی منافقین در ۳۱ خرداد اعلام کرده بود: «تنها راه حل باقیمانده برای تغییر در ایران، تغییر حکومت مذهبی است. شما هدفی درست ، یعنی سرنگونی حکومت اسلامی را دنبال می‌کنید.» و «گری هاکرمن » سخنران دیگر این مراسم خاطرنشان کرد: «زمان آن فرا رسیده که وزارت خارجه آمریکا با حمایت مستقیم از نهضت ملی ایران، سرنگونی حکومت اسلامی را پیگیری کند.»

به دنبال فضاسازی‌های رسانه‌های زنجیره‌ای در داخل و خارج از کشور، اولین تجمع اعتراضی در ساعت ۹شب در مقابل خوابگاه دانشجویان دانشگاه تهران به سرکردگی ۲ غیر دانشجو به نام‌های منوچهر محمدی و اکبر محمدی برگزار شد.

انجمن افراطی اسلامی و تحکیم وحدت در نقش هماهنگ کننده فتنه

این ۲ فرد پس از دستگیری اعترافات جالبی در خصوص چگونگی دریافت کمک مالی و ارتباط با عناصر خارجی و طراحی تجمعات اعتراض آمیز داشتند. این دو نفر با ورود به خوابگاه دانشجویان، جلسه‌ای را با تنی چند از اعضای دفتر تحکیم برگزار می‌کنند و سپس با فراخوان تعدادی از دانشجویان در محوطه خوابگاه با شعار «طرح سعید امامی ملغی باید گردد»، دست به تظاهرات می‌زنند.

ساعت ۹ شب عده‌ای در مقابل سینمای کوی، پلاکارد به دست، در حمایت از روزنامه سلام تجمع کردند. لباس‌های متحدالشکل بودن ‌آنها از ویژگی‌های خاص تجمع کنندگان بود. کم کم تعدادی از دانشجویان به آنها اضافه شده و با شعار الله اکبر خواستار حمایت دانشجویان  از این جماعت شدند.

دانشجویان ساکن در ساختمان ۲۲ در واکنش به این تجمع با سردادن شعار‌ و پرتاپ کیسه‌های بزرگ پر شده از آب با آنها برخورد کرده و کم کم تجمع رنگ خشونت به خود گرفت. پرتاب بطری‌های شیشه و سردادن شعارهای رکیک، بر التهاب این ماجرا افزود، ولی در همین لحظات، حدود ۱۵ نفر از اعضای موثر انجمن اسلامی و جهاد دانشگاهی به این گروه ملحق شده و تجمع کنندگان، اعتماد به نفس بیشتری گرفتند و شعارها از چهارچوب دانشجویی به سمت توهین به سران نظام و خود نظام چرخش کرد.

یکی از شعارهایی که بیشتر از بقیه تکرار می‌شد این بود: “طرح سعید امامی ملغی باید گردد”، سعید امامی یکی از اعضای برجسته وزرات اطلاعات بود که  دستنویس نامه‌ی محرمانه‌ای منتسب به وی توسط روزنامه سلام منتشر و سبب شده بود تا روزنامه سلام به این دلیل ( انتشار اسناد محرمانه ) توقیف شود. سعید امامی در این نامه نسبت به اشاعه شبهه و آسیب‌رسانی به دین و توهین و خدشه وارد کردن به اسلام در روزنامه‌های زنجیره‌ای، خواستار برخورد جدی‌تر و توجه بیشتر به این روزنامه‌ها شده بود؛ این دستنویس در قالب طرحی به عنوان اصلاح قانون مطبوعات در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود. لازم به ذکر است سعید امامی مدام از جانب روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح طلب به عنوان یکی از عاملین اصلی قتل‌های زنجیره‌ای عنوان می‌شد.

انبار باروت کوی دانشگاه!

انتشار این نامه با امضای سعید امامی سبب شده بود تا اعتراضات نسبت به اصلاح قانون مطبوعات آن هم به درخواست سعید امامی واکنشی بسیار شدیدتر نشان دهند، که نشان دهنده این بود که انبار باروت کوی دانشگاه قبلاً توسط یک سری عملیات روانی آماده انفجار شد. سعید امامی در حدود ۱۹ روز قبل در اوین به طرز مشکوکی جان خود را از دست داده بود.

حدود ساعت۲۱:۳۰  کم‌کم تجمع کنندگان تعدادشان به حدود ۴۰ نفر رسید و به سمت ساختمان‌های ۱۷، ۱۸ ۱۹، ۲۱ و ۲۲ حرکت کردند. جمعیت آنها به حدود ۲۰۰ نفر رسید و به سمت میدان اصلی کوی حرکت کردند و با عبور از در اصلی کوی وارد خیابان کارگر شمالی شدند، و به سمت چهار راه جلال آل احمد حرکت کردند. در این لحظات تعدادی از معترضین با آسیب رساندن به خودروها به عابرین پیاده و راکبین موتور سیکلت‌ها حمله کردند در همین زمان با تماس یکی از مسئولین کوی با  کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد  مامورین به محل وارد شده و معترضین را پراکنده کردند.

عده بسیاری به کوی برگشتند و در حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر از جمعیت ۲۰۰ نفری، در خیابان، باقی مانده وشروع به سردادن شعار علیه نیروی انتظامی و اهانت به آنها کردند. همین امر سبب شد تا دوباره دانشجویان به بیرون از کوی بیایند و نیروی انتظامی درخواست نیروی کمکی کند. دو دسته از عوامل ناجا با سپر و باتوم در محل حاضر شدند، فضای بیرونی کوی جو امنیتی به خود گرفت. دانشجو‌ها درگیر شده و ساعت بزرگ کوی را شکستند و با سنگ پراکنی و پرتاب کوکتل مولوتوف، درگیری را شدت دادند.

لاستیک آتش زدن‌ها، خرد کردن شیشه‌های منازل و خودرو‌ها و گروگان گیری سه سرباز ناجا، خبر از ایجاد یک بحران سازمان‌دهی‌شده می‌داد که اگر کنترل نمی‌شد می‌توانست در آتش افروخته خود بسیاری از حرمت‌ها و حریم‌های نظام را در خود از بین ببرد.

نقش کارکنان کوی دانشگاه در فتنه ۷۸

عده‌ای از دانشجویان درباره‌ی آغاز این ماجرا و حلقه اصلی این تجمع می‌گفتند: یکی از مشکوک‌ترین اتفاقات در آن روز نصب اطلاعیه‌ای بی‌نام و نشان بود که از دانشجویان دعوت می‌کرد در ساعت ۲۱ امشب در کوی تجمع کنند. این اطلاعیه توسط یکی از دانشجویان دانشکده فنی بر در و دیوار کوی نصب شده بود و وی توسط عده‌ای از دانشجویان مورد بازخواست قرار گرفت که با میانجی‌گری یکی از مسئولین کوی از دانشجویان جدا می‌شود و توسط آن مسئول به یکی از دفاتر کوی رفت،  ولی دانشجویان با تعقیب وی او را در دفتر کار یکی از مسئولین رده بالای کوی یافتند و پس از مدتی وی را همراه او در حالی که ریش‌های خود را تراشیده دیدند که آن مسئول به همراه دانشجوی مزبور از کوی دانشگاه خارج شدند، و مواردی از این دست نشان می‌دهد عده‌ای از مسئولین کوی دانشگاه خود نیز در برپایی اغتشاشات نقش داشته‌اند.

متاسفانه معاندین و منافقین با سوار شدن بر موج اعتراضات دانشجویی و عکس‌العمل نیروی انتظامی اتفاقاتی را رقم زدند که در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بود؛ اتفاقاتی که باعث و بانی آن روزنامه‌های دست پروده دولت اصلاحات بود.

مجید انصاری ، موسوی لاری ، دکتر معین ، فائزه هاشمی ، خانم کروبی ، مصطفی تاج‌زاده ، عبدالله نوری ، درودیان ، اکبر گنجی ، ابراهیم اصغرزاده و… از جمله افرادی بودند که صبح جمعه با رساندن خود به کوی دانشگاه، آتش این معرکه را بیشتر کرده و احساسات دانشجویان را برانگیختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا