از حمایت ریگی تا تلاش برای احیای گروهک منافقین؛

هم پیالگی آل سعود با مخالفان قسم‌خورده ایران

بصیر، گروهک منافقین هر ساله به بهانه شورش بی فایده در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ گردهمایی برگزار می کنند امسال اما «ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه اطلاعات رژیم سعودی و مقام بلندپایه این رژیم سخنران ویژه همایش فرقه رجوی در پاریس بود اما سخنان استخبارتچی سابق رژیم سعودی از حمایت علنی این رژیم از دشمنان شکست خورده ایران پرده برداشت.

فارغ از اظهارات «ترکی الفیصل» مقام ارشد رژیم سعودی در همایش سالانه فرقه رجوی در پاریس، حضور وی در این همایش نوعی دهن ‌کجی آشکار به جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

نگاه به تحولات عراق، سوریه و یمن نشان می دهد در هر سه نقطه ردپای عربستان در حمایت از گروه‌های تروریستی بیش از هر زمان دیگر مشاهده می شود، این در حالی است که جمهوری اسلامی در تمام این مناطق می‌کوشد با حمایت از حکومت‌های قانونی و مردمی، نه تنها مانع از گسترش پدیده تروریسم در خاورمیانه شود، بلکه به استحکام این حکومت‌ها کمک کند. موضعی اصولی که تاکنون توانسته بسیاری از برنامه‌های عربستان را با ناکامی روبه‌رو و شکست‌های بزرگی را در عملکرد منطقه‌ای این کشور ثبت کند.

در هر حال این شکست های گسترده سعودی ها باعث شده آنها دست به دامن تروریست ها شوند و به جای رویارویی مستقیم با این سراغ گروهک های تروریستی برای ایجاد چالش در داخل ایران برود، آن یک روز گروهک ریگی را تجهیز مالی و تسلیحاتی کردند و حالا هم به دنبال احیای گروهک منافقین هستند.

عربستان در سال های نه چندان دور با ارائه کمک‌های مالی، اطلاعاتی و تسلیحاتی به تروریست‌های مناطق شرقی کشور، می‌کوشید ضمن ترویج تقابل شیعه و سنی در این مناطق، عملاً کشور را با ناامنی روبه‌رو کند. اگرچه در ادامه این اقدام با هوشیاری نیروهای امنیتی و نظامی خنثی شد.

عبدالمالک ریگی نیز بارها در اعترافات خود از حمایت عربستان پرده برداشته بود، در همین خصوص پایگاه خبری «نهرین نت» به نقل از منابع آگاه در پیشاور نوشته بود: دستگاههای اطلاعاتی سعودی، فعالیت عملیاتهای محرمانه خود را به طور چشمگیری افزایش داده و در سه ماه اخیر بر دامنه شبکه ارتباطی خود در پاکستان به ویژه در پیشاور افزوده است.

این منابع تأکید کردند که اطلاعات به دست آمده در شهر پیشاور حاکی است که دستگاه های اطلاعاتی عربستان سعودی به طور مستقیم در حمایت کامل از گروهک تروریستی جندالشیطان در عملیات تروریستی در استان سیستان و بلوچستان ایران و نیز اجرای عملیات تروریستی در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس، دست دارند.

البته پیشتر و در اوایل سال ۹۵ «مقرن بن عبدالعزیز» ولیعهد سابق عربستان اعتراف کرد این کشور از بیم خطری که نسبت به ایران دارد اقدام به تسلیح تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان کرده است.

سعودی ها بر اساس همین راهبرد اما این بار به سراغ گروهک منافقین، یکی دیگر از گروه‌های تروریستی مخالف جمهوری اسلامی رفته و می‌کوشد سیاست ایجاد ناامنی در ایران را از طریق این سازمان تروریستی دنبال کند.
حضور ترکی الفیصل نیز در گردهمایی منافقین براساس همین سناریوی سعودی ها بود.

علی ای حال اما حمایت عربستان از گروهک تروریستی منافقین و سایر تروریست ها و همچنین جنایات این رژیم در سوریه، عراق و یمن در حالی برای همه عیان است که غربی‌ها همواره موضوع تروریسم را به ابزاری برای فشار بر جمهوری اسلامی تبدیل کرده بودند، اما حالا با سکوت خود در قبال این جنایات عربستان در منطقه خاورمیانه، عملاً وجهه ضدتروریستی خود را زیر سؤال برده‌اند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا