آیت‌الله کعبی:

سکوت مسلمانان در مورد فاجعه کشمیر جایز نیست

بصیر، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فاجعه انسانی در کشمیر و کشته شدن مسلمانان این کشور توسط ارتش دولت هند اظهار داشت: امروز مسلمان‌کشی ملت مظلوم کشمیر در جلوی چشم جهانیان با قساوت و جنایت صورت می‌گیرد که ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی و غربی متاسفانه گزینشی عمل می‌کند، تصریح کرد: امروز با اینکه مردم کشمیر در روز روشن کشته می‌شوند اما صدایی از سازمان‌های بین‌المللی بلند نمی‌شود اما در جاهای دیگر از جمله آمریکا و اروپا اگر اتفاقی بیفتد، گوش فلک را کر می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه مجامع جهانی باید جنایت انسانی در کشمیر را محکوم و جلوی هند را بگیرند، یادآور شد: سازمان کنفرانس اسلامی باید به این مطلب رسیدگی کند و مصلحان جهان اسلام نباید در قضیه کشمیر سکوت کنند.

وی تاکید کرد: کشمیر زخم کهنه جهان اسلام بوده که سابقه آن مثل فلسطین است و حتی به کشمیر، ایران صغیر هم گفته می‌شود اما آنجا عاشقان امام و رهبر انقلاب را با وحشی‌‌گری می‌کشند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به سابقه استقلال کشمیر خاطرنشان کرد: پس از استعمار انگلیس، آنها به هندوستان پیوستند و اختلافات هند و پاکستان آغاز شد چراکه بخشی از کشمیر در هند و بخشی از آن در پاکستان قرار داشت و از این رو کشمیری‌ها در حقوق بین‌الملل ملتی فراموش‌شده هستند، البته سازمان ملل در مقطعی حق تعیین سرنوشت برای مردم کشمیر را به رسمیت شناخته بود.

آیت‌الله کعبی با تاکید براینکه ایران باید به صورت یکپارچه حمایت خود را از کشمیر اعلام کند، افزود: جمهوری اسلامی از مردم مظلوم کشمیر حمایت می‌کند چراکه آنجا یک فاجعه انسانی در حال رخ دادن است و امروز سکوت مسلمانان در قبال مسئله کشمیر جایز نیست.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا