معاون آموزشی آموزش و پرورش فریدونکنار خبر داد:

هدایت ۶۱ درصد از دانش‌آموزان پایه نهم به شاخه‌های مهارتی

بصیر، کرمعلی فهیمی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: هدایت تحصیلی اهداف کلان نظام را دنبال می‌کند و جهت‌گیری آموزش‌وپرورش کشور در راستای ساماندهی به بحث هدایت تحصیلی پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات بزرگ آموزش ‌و پرورش که امسال برای نخستین بار اتفاق می‌افتد استقرار پایه دهم است که  ساختار جدیدی در آموزش‌وپرورش ایجاد می‌شود.

معاون آموزشی آموزش‌وپرورش شهرستان فریدونکنار خاطرنشان کرد: از چندین ماه گذشته فعالیت‌ها در این زمینه آغاز شده تا مقدمات کار را برای تأمین منابع انسانی، آموزش منابع انسانی، آموزش مدیران مدارس، آماده‌سازی دانش آموزان و اولیای آن‌ها فراهم شود.

فهیمی بابیان اینکه بحث هدایت تحصیلی اهداف کلان نظام را دنبال می‌کند، تصریح کرد: جهت‌گیری آموزش ‌و پرورش کشور به سمت سامان دهی به بحث هدایت تحصیلی پیش می‌رود به‌ ویژه در چند سال گذشته که مقام معظم رهبری به بحث اشتغال و بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کردند که بخشی از موضوع در رشته کار و دانش تحقق پیدا می‌کند.

فهیمی ادامه داد: ارتقای سطح آگاهی خانواده‎ها از طریق برگزاری کارگاه‎های آموزش خانواده با همکاری انجمن اولیا و مربیان، زمینه‎سازی جهت آشنایی دانش آموزان با رشته های هنرستانی، بهره‎گیری از جشنواره نوجوان خوارزمی، بهره‎گیری از ظرفیت طرح شهاب در دوره متوسطه اول از جمله دیگر برنامه‎هایی است که به اجرا درآمده است.

وی در خصوص روند هدايت تحصيلي كه از۱۹ تيرماه آغاز شده است، اظهار كرد: از اين تاريخ فرآيند هدايت تحصيلي دانش‌آموزان در سطح كشور و از جمله شهرستان فریدونکنار آغاز شده و با تلاش و نظارت کمیته هدایت تحصیلی شهرستان، ۶۱ درصد از دانش آموزان پایه ی نهم فریدونکنار به سمت رشته های مهارتی و ۳۹ درصد دیگر به سمت رشته های نظری هدایت شده‌اند و از این میان در هر رشته به تعداد ۱۰ نفر ذخیره اعلام شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا