اقدام گاز انبری دولت در قطع گاز مساجد ارومیه؛

مساجد در تکاپوی رفع مشکلات فرهنگی و قطعی گاز!/ نمود اقدامات سرهنگ مَآبانه در دولت یازدهم

بصیر، مسئله قطعی گاز مساجد موضوع جدیدی نیست که بدون سابقه باشد، تا آنجا که نمایندگان دوره نهم مجلس را مجاب کرد که دولت را ملزم به معاف کردن از دریافت هزینه ها این چنینی از مساجد بشود، این در حالی است  که رهبر معظم انقلاب  بارها بر تمرکز ایجاد شرایط لازم برای خدمت و حضور مردم در مساجد تاکید داشته اند اما رفتار تعدادی از مسئولین خلاف این موضوع را نشان می دهد.

مسجد، کانون دین است  این سخن رهبر انقلاب مبین بسیاری از حقایقی است که باید مسئولین جهت ارائه خدمت به مساجد مدنظر قرار داده و رعایت کنند. هرچند پیش از این در بررسی بودجه های سالانه، رایگان بودن هزینه اشتراک ها مساجد با رعایت الگوی مصرف مورد توجه قرار گرفته بود، اما طرحی نیز در سال ۹۲ در مجلس مطرح شد که رایگان بودن کامل هزینه ها طبق رعایت چارچوب های معین در صحن مجلس مطرح و تصویب شد.

در این میان  توجه مسئولین وزارت نفت  که شرکت ملی گاز زیر نظر مجموعه فوق و زنگنه وزیر نفت فعالیت می کند در عوض اینکه به کمک مساجد و فرهنگ عمومی جامعه بیایند بلکه اقدام به رفتارهای این چنینی کرده و گاز مساجد آذربایجان غربی را قطع می نمایند. البته ناگفته نماند این قطعی گاز مساجد به علت بدهی فقط در آذربایجان غربی رخ داده است.

روحانی که  در سال ۹۲ پیش از پیروزی انتخابات در حوزه فرهنگ اظهار کرده بود که باید به فکر تعالی فرهنگ جامعه باشیم  اکنون دولتی را در اختیار دارد که طبق قوانین مصوبه مجلس در بودجه سالانه اقدام به رایگان بودن هزینه مصارف مساجد و اماکن مذهبی در ماده ۱۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت  که در ۲۷ اسفند ۹۳  شخصا صادر کرده اما حال چگونه است که در دولت یازدهم  که شخص اولش بر جایگاه حقوق دانیش تاکید دارد این چنین اقدامات سرهنگ مآبانه انجام می شود.

تذکر هفته گذشته نماینده ارومیه در مجلس در رابطه با قطعی گاز در مساجد باید مورد توجه تمام نمایندگان استان قرار گیرد چرا که این چنین مسائلی در کشور در حال وقوع برخلاف قوانین مصوب بوده  و می تواند کانون های فرهنگی کشور را به جای تمرکز بر کارهای فرهنگی به قطعی گاز و غیره متمرکز سازد.

باید دید در این عدالت خواهی آیا نمایندگان دیگر حوزه ها انتخاباتی زبان به احقاق حق کانون های فرهنگی شهر خواهند گشود ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا