سرویس سیاسی- فریدونکنار رکورددار تغییر فرماندار در دولت تدبیر و امید؛

نخستین چالش در مثلث مدیریتی فرماندار جدید فریدونکنار/ اعتماد مردم فریدونکنار به فرد غیربومی برای پنجمین بار!

بصیر، رضا سیفایی/

با نگاهی به تغییر فرمانداران در استان مازندران می‌توان به بی‌ثباتی فرمانداری فریدونکنار در استان مازندران پی‌برد به گونه‌ای که  تاکنون در دولت تدبیر و امید برای شهرستان‌های این استان در حدود یک یا دو نفر در شهر‌های بزرگ فرماندار تغییر کرد اما برای شهرستان فریدونکنار این مقدار به دو برابر می‌رسد.

عملکرد فرمانداران گذشته در این شهرستان نشان می‌دهد که بسیاری از آنها توان ادامه کار و یا مدیریت شهر را نداشته‌اند.

نخستین فرماندار در دولت یازدهم علی قاسمی بود که پس از حدود ده ماه سکان فرمانداری را به حسین زاده سپرد، وی بازمانده دولت قبل بود و اکنون شهردار دابودشت است.

دومین مسئول حسین‌زاده لداری بوده است که عدم توان مدیریتی وی موجب شد شهر به قهقرا رود.

سومین نفر در این میان مهرداد ابراهیمی بود، وی هم از آنجایی که از اول بنا به ماندن چند ساله نداشت به عنوان مدیر کل سیاسی انتخاب شد و متاسفانه تا به امروز وعده‌هایی که به مردم شهر داده بود عملی نشد.

پس از وی مدتی حجت‌الله عصمتی معاونت سابق فرمانداری حکم سرپرستی گرفت و چند ماهی فرماندار فریدونکنار بود، داستان تعویض فرمانداران فریدونکنار با آمدن ادیبی ادامه یافت که وی هم به دلیل بیماری از سمت خود کنار رفت.

این تغییر فرماندار برای شهرستان فریدونکنار به بالاترین اندازه خود از زمان شهرستان شدن بر می‌گردد. تا به امروز ۵ نفر در این شهرستان در طی ۳ سال در دولت تدبیر و امید سکان مدیریت شهرستان را برعهده گرفته‌اند که خود جای تعجب دارد.

مسئولان استانی باید در زمینه این بی‌نظمی مدیریتی به مردم شریف شهرستان توضیح دهند و صرف عذر‌خواهی ساده نمی تواند پاسخگو به ابهامات موجود باشد، علت این همه تغییر چیست و چه نتایجی به دنبال دارد؟ آیا پس از تغییر فرماندار شهرستان، برنامه‌های دولت در فریدونکنار با سرعت بیشتری دنبال می‌شود یا خیر؟

ای کاش مسئولان استانی در مورد عملکرد فرمانداران قبلی در شهرستان توضیح می‌دادند که با انتخاب آنها کدام مشکل شهر برطرف شد و به کدام هدف خود رسیدند و با انتخاب فرد جدید به دنبال دستیابی به چه اهدافی هستند؟

با نگاهی به عملکرد مدیران قبلی در این شهرستان می‌توان گفت که متاسفانه شهرستان فریدونکنار از ضعف مفرط مدیریتی رنج می‌برد و مسئولان استانی هیچ برنامه‌ای برای این شهرستان ندارند، این مسئولان کماکان فریدونکنار را آزمایشگاه مدیران تازه کار و از کار افتاده می‌دانند که برای درج در رزومه خود عنوان فرمانداری کم است که باید در اینجا جبران شود.

در این هفته نیز پنجمین فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان فریدونکنار معرفی شد، هر چند باید شهرستان فریدونکنار را در زمینه تغییر مدیریت ارشد شهرستانی رکورددار تغییر و تحول دانست، سئوالی که مردم شریف این شهرستان از خود می‌پرسند این است که دولت از تغییر فرمانداران چه اهدافی را دنبال می کند؟

آیا هیچ کدام از این افراد به صورت مستقیم و رو در رو با مردم صحبت کرده و مشکلات آنها را از نزدیک شنیده‌اند؟

نکته بسیار مهم و قابل بررسی در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران فریدونکنار این بود که این مراسم با دو غایب بسیار بزرگ برگزار شد.

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی و علی ادیبی فرماندار سابق دو غایب این مراسم بودند.

از صحت و سقم عدم حضور نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی گمانه زنی‌های فراوانی مطرح می‌شود، مهم‌ترین دلیل عدم حضور مشغله کاری و حضور در مجمع عالی هلال احمر است که تقارن این برنامه با برنامه تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان موجب شد تا نانواکناری غایب بزرگ این مراسم باشد.

هر چند در برنامه های گذشته که نانواکناری غایب بود مسئولان دفتر وی در شهرستان حضور پیدا می‌کردند که این عدم حضور به حواشی مربوطه دامن زده است. گمانه زنی‌ها حاکی از این است که سردار نانواکناری برای تحقق شعار بومی گزینی و استفاده از مدیران لایق در خود شهرستان به دنبال مدیری بومی برای مدیریت عالی فریدونکنار بوده و عدم همکاری استانداری در این زمینه موجب دلخوری وی و عدم حضور در این مراسم شده است.

شهرستان فریدونکنار با داشتن نیروهای انسانی بسیار قوی، نخبه، کار آزموده و امتحان پس داده است که این افراد می‌توانستند مدیریت ارشد شهرستان را به عهده بگیرند و به آرزوهای سال‌های مردم شهرستان در استفاده از ظرفیت خود برای مدیریت شهرستان تحقق بخشند که متاسفانه این انتخاب هم بیشتر سیاسی بوده و فردی در راس شهرستان قرار گرفت که باز هم غیربومی است.

به گزارش بصیر جا داشت مسئولان استانداری مازندران در انتخاب مدیریت ارشد شهرستان حتما با نماینده محترم مجلس شورای اسلامی مشورت‌های لازم را انجام داده تا نامبرده هم بتواند همکاری‌های مورد نیاز را برای توسعه هر چه بیشتر شهرستان انجام دهد.

اینگونه به نظر می‌رسد شعار ایجاد مثلث مدیریتی که سرپرست فرمانداری فریدونکنار بر آن تاکید کرد در همین ابتدا با چالش مواجه است و باید دید آیا این فرد می‌تواند در این زمینه برای همدلی و همگامی این مثلث مدیریتی در این شهرستان موفق عمل کند، مثلث مدیریتی که قرار است حسین منفردی اضلاع آن را با هماهنگی با نماینده مردم فریدونکنار در مجلس و امام جمعه این شهرستان ایجاد کند.

هر چند باید منتظر ماند و دید که دفتر ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع بسیار مهم چه واکنشی نشان می‌دهد، در حالیکه تا به امروز هیچ واکنشی از سوی این نماینده صورت نگرفت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا