از مخالفت دولت با آزمونی که خود برگزار می کند تا خبر توقف استخدام در کشور؛

شاهکار جدید تدبیر و امیدی ها در خلق تناقض آزمون استخدامی

بصیر، شامگاه گذشته بود که خبری از سوی هیات دولت رسانه ای شد که حاکی از مخالفت با برگزاری آزمون استخدامی بود.

بر اساس این خبر که در پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شده است، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه دیروز یکشنبه ۱۰ مرداد هیأت دولت، دستور داد تا هنگام اطمینان از تأمین حقوق زنان در فرصت‌های شغلی، آزمون استخدامی به تعویق بیفتد و سهمیه‌های جنسیتی در جهت رعایت عدالت، اصلاح شود.

این دستور رئیس جمهور در پی اعلام خبر برگزاری آزمون جامع استخدامی و عناوین شغلی و سهمیه‌های تبعیض‌آمیز جنسیتی در نظر گرفته شده توسط دستگاه‌های اجرایی صادر شد.

مخالفت دولت با نحوه برگزاری آزمون استخدامی در حالی صورت می گیرد که در حقیقت برگزار کننده این آزمون ها مجموعه دولت محسوب می شود.

رحمانی فضلی: دیگر استخدام دولتی در کشور نداریم

در حالی خبر مخالفت دولت با شیوه برگزاری آزمون استخدامی رسانه ای شد که چند روز گذشته وزیر کشور از متوقف شدن استخدام ها در کشور خبر داده بود.

وی  گفته بود: دیگر استخدام دولتی در کشور نداریم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه استخدام های دولتی از این به بعد در حد بسیار محدودی هستند، اظهار داشت: ولی سیستم های تولیدی و سرمایه گذاری ظرفیت های بسیار مهمی برای اشتغال زایی خواهند بود که مردم باید در آنها ورود پیدا کنند.

تناقض های آشکار و سوالاتی مهم

مخالفت دولت با آزمونی که خود برگزار کننده آن است در کنار خبری که وزیر کشور در خصوص وجود نداشتن استخدام ها داده بود، تناقض های آشکاری را در رفتار اخیر دولت به نمایش می گذارد.

حال در این شرایط این سوال مطرح می شود که چرا دولت بایستی اینگونه خبر اصلاح آزمون  استخدامی را رسانه ای کند. آیا دولت نمی توانست در مرحله آماده سازی مراحل آزمون استخدامی ایراداتی که روز گذشته به آن مطرح کرد را رفع کند؟

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا