شیخ‌نشین‌های خلیج فارس با زنان مغربی چه می‌کنند؟‌

جمعیت حقوق بشرمغرب، با انتشار گزارشی دربارۀ زنان کارگر مشغول به کاردر کشورهای خلیج فارس، اعلام کرد: «رفتارهایی که با زنان مغربی می شود، توهین به کرامت و شأن آنان است».

این جمعیت افزود: «مساله مربوط به قاچاق انسان است که نقض جدی حقوق بشر به شمار می رود که به زندگی، آزادی و کرامت اصیل انسان ها آسیب می زند».

روزنامۀ اینترنتی هسپرس نوشت که این جمعیت با صدور بیانیه ای اعلام کرده است: «شهروندان مغربی که برای کار به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس مسافرت می کنند، معمولا باید کارهای اجباری انجام داده یا مجبور به انجام کارهایی می شوند که شان آنان را زیر سئوال می برد».

این جمعیت افزود: «در این میان، زنان بیشتر آسیب می بینند؛ زیرا با مورد سوء استفاده های جنسی قرار می گیرند یا به اجبار به کارهایی مشغول می شوند که بیشتر به بردگی شباهت دارد».

در این بیانیه؛ همچنین، آمده است: «مقامات مسئول به رغم فریادهای کمک خواهی این زنان در شبکه های اجتماعی یا شکایتشان به مسئولین، برای حمایت از آنان یا رهانیدشان از این وضعیت به وظیفه خود عمل نمی کنند».

جمعیت حقوق بشرمغرب تاکید کرد: شهروندان مغربی که برای یافتن لقمه نانی مجبور به مهاجرت و دور ماندن از خانواده های خود شده اند باید از حقوق اقتصادی، اجتماعی خود بهره مند شوند، کرامتشان حفظ و مشکلاتشان حل و فصل شود».

این جمعیت هم چنین بر ضرورت تلاش برای رهایی شهروندان مغربی که قربانی قاچاق انسان در کشورهای حوزه خلیج فارس شده اند، تاکید کرد و خواهان کمک به آنان برای گذر از مشکلاتشان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا