کشف و خنثی‌سازی بزرگترین عملیات داعش در بغداد/ ۴۳ تروریست کشته شدند

فرماندهی عملیات مشترک نیروهای مسلح عراق روز گذشته (پنج‌شنبه) از کشف و بمباران اتاق عملیات تروریست‌های داعش در منطقه «الکرابه» در غرب پایتخت عراق، خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری الفرات نیوز، طبق بیانیه صادره از فرماندهی عملیات مشترک نیروهای مسلح عراق، پس از ره‌گیری و اقدامات امنیتی دقیق، از سوی سازمان اطلاعات عراق و پی بردن به برنامه‌ریزی گسترده تروریست‌های داعش برای انجام سلسله انفجارهای گسترده در بغداد و شهرهای جنوبی عراق، نیروی هوایی ارتش با چهار عملیات بمباران دقیق بوسیله جنگنده‌های اف۱۶، اتاق عملیات تروریست‌ها را منهدم کرد و در این عملیات ۴۳ تروریست داعشی کشته شدند.

طبق این بیانیه، شخص ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، مستقیما بر این طرح تروریستی نظارت داشته و آن‌ها نام عملیات خود را نیز «جنگ بزرگ بغداد/ فتح» گذاشته بودند.

در طرح تروریست‌های داعش قرار بوده تا حجم گسترده‌ای از خودروهای بمب‌گذاری شده و افراد انتحاری به بغداد و شهرهای جنوبی عراق اعزام شوند.

پس از انفجار خونین الکراده بغداد که ۳۳۰ کشته برجای گذاشت، اقدامات امنیتی و اطلاعاتی برای مقابله با بمب‌گذاری‌ها و انفجارهای تروریستی با فرمان «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق و با پروتکل امنیتی جدید، شدت یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا