ملاک‌های استاندارد بودن عینک‌های آفتابی

براهیم جعفرزاده‌پور در نشست خبری که در ارتباط با نوزدهمین کنگره اپتومتری ایران برگزار شد اظهار شد: رشته اپتومتری در ایران از سال ۱۳۵۲ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شهید بهشتی تهران فعال شد که و در حال حاضر اپتومتری در ایران جزء پیشروترین رشته‌ها در سطح جهان است.

وی با بیان اینکه در آسیا نیز رتبه یک شاخص WOC کسب کرده‌ایم گفت: برای کنگره امسال نیز هیاتی از خاورمیانه حضور خواهند داشت و تفاهم‌نامه‌ای برای تبادل دانشجو و مسائل مرتبط منعقد می‌شود.

جعفرزاده‌پور افزود: عملکرد و قدمت اپتومتری ایران از کشورهایی همچون هلند، سوئیس، آلمان و یونان بیشتر بوده به طوری که در کنگره اپتومتری اروپا هر ساله از ایران دعوت به عمل می‌اید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر مقطع کارشناسی اپتومتری در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشجو می‌پذیرد.

نائب رئیس انجمن اپتومتری ایران درمورد راه شناسایی عینک‌های اصل و تقلبی آفتابی گفت: متاسفانه هنوز برای واردات عدسی و فرم عینک آفتابی و سایر ملزومات مرتبط سلامت چشم تایید وزارت بهداشت لازم نیست و این مساله باید هرچه زودتر مورد توجه قرار گیرد. چرا که حتی در فقیرترین کشورها کسب این تاییدیه ضروری است.

وی تاکید کرد: در تمام کتب علمی چشم‌پزشکی و اپتومتری عینک آفتابی یک عینک تجویزی به شمار می‌رود و نمره چشم، رنگ چشم، شرایط آناتومیک صورت،‌نوع کار چشم در ساعت‌های آفتابی و شرایط فیزیولوژی بدن در تعیین عینک آفتابی دخالت دارد. لذا مردم برای خرید عینک آفتابی حتما باید با اپتومترها و چشم‌پزشکان مشورت کنند.

جعفرزاده‌پور با تاکید بر اینکه عینکهای آفتابی استاندارد اصولا دفترچه راهنما در جعبه خود دارند گفت: شاخص UV و اپتیکال دانسیته (شدت نور) در هنگام خرید عینک آفتابی حائز اهمیت است و باید مورد توجه افراد قرار بگیرد.

نائب رئیس انجمن اپتومتری ایران خاطرنشان کرد: باید مراکز غیرقانونی ساخت و فروش عینک هرچه سریعتر تعطیل شود حتی بیمه‌ها هزینه عینک را زمانی که یک موسسه استاندارد آن را تجویز نکرده نباید بپردازند./آ

کد مطلب: ۲۱۵۵۶۴

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا