مسابقه رقص به بهانه كشف استعداد ايراني در شبكه نمايش خانگي!

معلوم نيست چرا وزارت ارشاد بيشترين نظارت خود را بر فيلم‌هاي سينمايي متمركز كرده در حالي كه دايره مخاطبان آثاري كه در شبكه خانگي توليد و توزيع مي‌شود به مراتب از فيلم‌هاي سينمايي بيشتر است. در تازه‌ترين مورد از اين دست، مسابقه‌اي با عنوان ويترين در شبكه نمايش خانگي عرضه شده كه فارغ از استانداردهاي كيفي نامطلوب، به واسطه ايجاد امكان رقابت براي رقصنده‌ها مورد توجه قرار گرفته است. از فيلمساز پرحاشيه‌اي چون علي عطشاني به عنوان يكي از تهيه‌كنندگان اين مسابقه ياد مي‌شود.

جواد يحيوي مجري ممنوع التصوير صداوسيما نيز اجراي اين مسابقه را بر عهده دارد. دو بازيگر هم در پشت صحنه به گپ و گفت با شركت‌كنندگان در مسابقه مي‌پردازند. بعد از كپي‌برداري برخي برنامه‌هاي تلويزيون از يك خواننده‌يابي به سبك شبكه‌هاي ماهواره‌اي حالا دست‌اندركاران شبكه خانگي هم وارد اين فضا شده‌اند و البته براي آنكه تنور رقابت‌شان داغ‌تر شود، فقط به كشف استعدادها در زمينه صدا نمي‌پردازند و همه جور شركت‌كننده‌اي در مسابقه حاضر مي‌شود؛ از علاقه‌مندان خوانندگي گرفته تا علاقه‌مندان اجراي استندآپ كمدي تا توانمندان در عرصه تقليد صدا.

يكي از بخش‌هاي اين مسابقه هم كشف استعداد در عرصه حركات موزون يا همان رقص است! جالب است كه روي جلد مسابقه ويترين فقط نوشته شده «كشف استعداد ايراني» و درباره زمينه‌هاي كشف استعداد چيزي نيامده است. اين محصول كه با مجوز ارشاد در شبكه خانگي توزيع شده يك آيتم خود را به كشف مستعدان حركات موزون اختصاص داده و در قسمت ابتدايي هم بيشتر از پنج دقيقه از مسابقه به هنرنمايي يك گروه رقص چهار نفره اختصاص دارد.

جالب است كه نه سرمايه‌گذار برنامه و نه هيچ كدام از هيئت داوران به هنگام صحبت درباره كيفيت اجراي اين گروه چهار نفره از واژه رقص يا حتي حركات موزون استفاده نمي‌كنند و سعي مي‌كنند با به كار بردن واژه حركات آييني مميزي را دور بزنند. آنچه به ذهن مي‌رسد اين است كه آيا مميزي‌ها به تدريج و به شكل خودكار در حال تغيير است؟ حتي اگر فرض كنيم دست‌اندركاران مميزي شوراي پروانه نمايش خانگي از كنار اين تغيير واژگان گذشته‌اند، چطور است كه به آن نماهاي رقص مجوز داده شده است؟/آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا