یک دفاع خوب در زمان بد؛

چرا ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه تبلیغات ضعیف است؟

بصیر، این روزها ماجرای کلیپ سخنرانی حسن عباسی و پاسخ یک سرگرد جوان ارتشی به این کلیپ جنجال های زیادی آفرید. اما خارج از همه بحث هایی که درباره این کلیپ شد؛ متاسفانه برخی سوءاستفاده های احزاب و گروهها از این دو مورد شد تا موذیانه از آب گل آلود به نفع خود ماهی بگیرند و در جامعه تشنج آفرینی کنند، که البته تا حدودی هم به مدد شبکه های اجتماعی موفق شدند. اتفاقاتی که افتاد  این سوال را در ذهن متبادر کرد که  چرا ارتش  با همه دلاوری ها و شجاعت هایش در روابط عمومی و فعالیت رسانه ای ضعف دارد؟!  چرا با وجود ظرفیت های بالا موفق نبوده است اطلاع رسانی کاملی از عملکرد و کارنامه غرور آفرینش داشته باشد؟!

سرگرد فروزش که بیشتر به عنوان یکی از راویان  جنگ در فضای مجازی شهرت دارد شاید از معدود افرادی باشد که به تنهایی سعی دارد تا بار بزرگ  معرفی ارتش را به دوش بکشد. باری که  مهمترین  شخصیت شناخته  در این زمینه یعنی شهید صیاد شیرازی در زمان حیات همواره دغدغه آن را داشت. سپهبد صیاد شیرازی پس از بازنشستگی در اقدامی  مهم  و از روی دغدغه مرکز معارف جنگ ارتش را تاسیس کرد تا از این طریق حقایق  دلاوری های ارتشیان را جمع آوری، ضبط، ثبت و سپس انتشار دهد. پروسه ای که با ایشان شروع شد اما پس از شهادت  این بزرگ مرد توسط سازمان منافقین ابتر ماند.

هرچند مرکز معارف جنگ ارتش هنوز دایر است، اما  خروجی خاصی برای آشنایی مردم با  دلاوران ارتشی در طول جنگ تحمیلی از آن دیده نمی شود. متاسفانه ضعف روابط عمومی ارتش در این زمینه  غیرقابل انکار است. ارتشی که  از همان روزهای آغازین جنگ  و یا بهتر بگوییم در ساعات اولیه  با وجود نخست وزیر ناصالح و خائنی همچون بنی صدر به اشکال مختلف دفاع از مرز و بوم  ایران را با خون نیروهایش به اثبات رساند و حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

البته دکترحسن عباسی نیز همواره در سخنرانی خود به این موضوع  اشاره داشته و کلیپ های مختلفی از او نیز در همین رابطه در فضای مجازی منتشر شده است اما نمی توان تنها بار معرفی ارتش و خدمات آن را  به عهده  چند نفر محدود  گذاشت. ارتشی که  تنها با ساخت  سریال «شوق پرواز»  زندگی شهید بابایی و سریال « سیمرغ» زندگی شهیدان شیرودی و کشوری  مردم با گوشه ای از ایثار و ایمان و اعتقاد آنها آشنا شدند. شخصیت های بزرگ و الگوساز کم ندارد شخصیتهایی که خیلی ها آنها را نمی شناسند. سوال اینجاست که اصلا چرا برای چهره ای همچون شهید صیاد شیرازی فیلم  یا سریالی ساخته نشده است؟! چرا هنوز زندگی پرفراز و نشیب این بزرگ مرد غریب است؟! چرا شخصت غرور آفرینی چون شهید آبشناسان که به شیر صحرا مشهور بود برای مردم آشنا نیست و فیلم یا مجموعه ای درباره او تهیه نشده است؟! شاید عملیات کمان۹۹ و عملیات اچ ۳ به گوش برخی آشنا باشد اما اگر چنین عملیات های غرورآفرین  و دلاورانه ای در دنیا رخ می داد مطمئن باشید به اشکال مختلف آن را به رخ می کشیدند و از آن فیلم و سریال می ساختند. مطئمن باشید هالیوودی ها  نمی گذاشتند  چنین اتفاقاتی بزرگ آرشیو شود و خاک بخورد و آن را حتما بازسازی می کردند….

موارد بسیاری از شخصیت ها و یا نبردهای حیرت آور ایثارگران ارتش و ارتشیان وجود دارد که باعث حیرت و البته  تقویت هویت نسل کنونی هستند اما متاسفانه حتی در روایات جنگ آن گونه که باید و شاید به آن پرداخته نشده است. همین غریبی ای ارتش باعث گردید تا عده ای فرصت طلب  و منافق از آب گل آلود ماهی بگیرند.

ماجرای یک سخنرانی را به یک بحران  و شکاف تبدیل کنند؛ درحالی که  حتی اگر به سخنرانی های مختلف  دکتر حسین عباسی یا سرگرد فروزش از ارتش که جوابیه او در فضای اینترنت پخش شد گریزی بزنیم، اتحاد و ایثار ارتش، سپاه و بسیج را به اشکال مختلف مشاهده می کنیم. سرگرد فروزش بارها با ذکر خاطرات و نقل های مختلف از ایثارگری های سپاه و بسیج  در کنار ارتش و یا جداگانه به این موضوع  پرداخته و ادای دین کرده است.

قرار هم نیست فریب تله های نامریی دشمن در جنگ نرم را بخوریم  و بین ارکان نظامی تفرقه و جدایی بیفتد اگر دیروز شهید صیاد شیرازی با دغدغه معرفی ارتش مرکز معارف جنگ را بنا نهاد نباید فراموش کرد که وی به وسیله منافقین کور دل به شهادت رسید همان هایی که امروز از  راههای مختلف به خصوص حضور نرم در فضای مجازی  و شبکه های ماهواره ای رسما و علنا می خواهند به ما پاتک بزنند و تفرقه افکنی کنند.

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا