دانستنی‌های جالبی درباره خرما

ن عاشق خرما هستم، تقریبا هر روز خرما می خورم اما فکر کنم خیلی ها هستند که اصلا با انواع آن آشنایی ندارند. بیشتر اوقات می بینم که خرما را در بستنی مخلوط و یا مستقیم میل می کنند. خرما فوق العاده همه کاره است، شیرینی پیچیده ای دارد که در بسیاری از غذاها به کار می آید.

از میان غذاهایی که مردم معمولا میل می کنند، خرما یکی از قدیمی ترین ها است که در مناطق نیمه گرمسیری رشد می کند مانند شرق میانه، شمال آفریقا، جنوب کالیفرنیا، بخش هایی از آسیا.

خرما شیرین و آرامش بخش است. منبعی غنی از نیاسین (B complex )، آهن و پتاسیم است. خرما همچنین سرشار از قندهای طبیعی است که آن را به یک میان وعده خوب برای سفرهای طولانی و روزهایی که سرمان شلوغ است تبدیل کرده. کسانی که مشکل قند خون بالا، عفونت های تنفسی و یا شرایطی مانند عفونت های سینوسی دارند باید تعادل را در مصرف خرما رعایت کنند.

خرماهای تازه بر اساس درجه رطوبتشان طبقه بندی می شوند. من سعی کردم برای پخت و پز گروه ها را ساده کنم: آنها در میزان رطوبت انواع مختلفی دارند اما از نظر طعم اختلاف چندانی دیده نمی شود:

    مرطوب ( برای استفاده در پوره، خمیر، نوشیدنی، چاشنی و میان وعده ): برحی قهوه ای و مجول.
نرم ( شامل تمام استفاده ها ): برحی زرد، خضراوی
خشک ( برای چاشنی، درست کردن پای، سالاد ): دگلت

نگهداری خرما در یخچال جلوی ترشیده شدنش را می گیرد و عمل ریز ریز کردنش را نیز ساده تر می کند، این روشی است که معمولا برای نگهداری خرما استفاده می شود. هر روز با تنها تعدادی خرما می توانید بسیاری از نیازهای بدن را برآورده کنید و به افزایش سلامتتان کمک کنید.

در ادامه یک دستور غذایی با خرما را به شما آموزش می دهم. این دستور مخصوصا به درد کسانی می خورد که به دنبال افزایش وزن هستند. اگر اضافه وزن دارید لازم نیست به خواندن مقاله ادامه دهید!
شیر بادام هندی به همراه خرمای تازه + غلات

خرما، شیرینی همه کاره

این نوشیدنی غلیظ و فوق العاده خوشمزه مورد توجه کودکتان قرار می گیرد. مواد به کار رفته در آن همگی از نظر مواد مغذی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و می توانند مقدار زیادی کالری با ارزش را وارد بدن کنند.

موادی که در ادامه می آید برای ۲ تا ۳ وعده است.

مواد لازم:

    ۱ فنجان بادام هندی ( کاشو ) خام، یک شب در آب خیسانده شده باشد.
۳ فنجان آب فیلتر شده یا آب معدنی خنک
۲ قاشق غذا خوری غلات ( بلغور جو دوسر )
۹ عدد خرما مجول، بدون هسته
۲ عدد موز یخ زده
به اندازه یک نیشگون ( فاصله بین انگشت اشاره و شست ) نمک، ترجیحا نمک دریایی

روش آماده سازی:

بادام هندی ها را خشک کنید و داخل مخلوط کن قرار دهید، آب را اضافه کنید. به مدت یک دقیقه یا تا زمانی که بادام هندی ها کاملا پوره شوند مخلوط کردن را ادامه دهید. دیگر مواد را اضافه کنید و تا زمانی که همگی به خوبی با هم ترکیب شوند مخلوطشان کنید. اگر خیلی غلیظ بود می توانید یک یا دو قاشق غذاخوری آب سرد به آن اضافه کنید.

این نوشیدنی تا یک روز، بدون اینکه طعمش تغییر کند باقی می ماند و به راحتی می توانید در یک ظرف نگهداری اش کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا