اختصاصی/ خبر تکمیلی

لحظه به لحظه با برگزاری بیست و ششمین یادواره شهدای فریدونکنار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، ستاد برگزاری یادواره شهدای فریدونکنار، عوامل اجرایی، کمیته ها و دست اندرکاران برگزاری بیست و ششمین یادواره شهدای فریدونکنار به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا این یادواره به بهترین شکل ممکن در این شهرستان برگزار شود.

 

بصیر به صورت لحظه ای از این یادواره گزارش می دهد.

 

در شب قبل از برگزاری یادواره، رئیس، دبیر و مسئولین کمیته های مختلف در حال آخرین هماهنگی ها برای هرچه بهتر شدن برگزاری این مراسم ها هستند.

 

DSCN4285مهمترین بحث مطرح شده در این جلسه نحوه و زمان پذیرایی پس از پایان مراسم بود

 

در بخش دیگر مصلی خبرنگاران و فیلمبرداران مکان استقرار خود برای پوشش تصویری یادواره را تنظیم و مشخص می نمایند.

 

DSCN4321

 

در بخش دیگر مصلی مجری، مداح همخوان و قاری به دنبال هماهنگی هرچه بیشتر برای زیباتر برگزار نمودن وظایف خود بودند.

 

DSCN4306

 

همچنین پس از پایان این هماهنگی حجت الاسلام اسدالله جعفری رئیس ستاد یادواره فریدونکنار نیز برای هماهنگی بیشتر جلسه ای چند دقیقه ای با مجری و مداح برگزار نمود و خواستار خارج شدن برنامه آنها از حالت تکرار و یکنواختی شد.

 

DSCN4328

 

همچنین در این مراسم مهندسین برق به دنبال ایجاد روشنایی بهینه برای پوشش بهتر یادواره بودند، در بخش دیگر از مصلی بر روی مقبره مطهر شهدای گمنام نیز تزئیناتی در حال شکل گیری بود.

 

DSCN4309 

 

DSCN4317

 

DSCN4312

 

سید هادی میرانی کناری عضو شورای شهر فریدونکنار نیز از روند آماده سازی فیزیکی مکان برگزاری بیست و ششمین یادواره شهدای فریدونکنار دیدن کرد.

 

DSCN4289

 

در حاشیه این آمادگی حجت الاسلام اسدالله جعفری در گفتگو با بصیر اظهار داشت: امسال هم مثل سال های گذشته با همت یادگاران دفاع مقدس و همکاری خانواده های شهدا، مسئولیت استانی و شهرستانی فعالیت ما از یک ماه گذشته آغاز شده است و در قالب چند کمیته و در زمان بندی مشخص این کار پیگیری می شود.

 

وی تصریح کرد: فریدونکنار تنها شهرستان استان است که برای بیست و ششمین سال پیاپی این برنامه را تکرار می کند و در هفته ایثار و شهادت این فعالیت پیگیری می شود.

 

جعفری ادامه داد: هدف از برگزاری این یادواره این است که در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ساز و کار مناسبی داشته باشیم برگزاری این یادواره ها بزرگترین موئلفه قدرت نظام و مقابله با دشمن است.

 

دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه باید از لحاظ محتوایی برای جلوگیری از ورود هجمه های دشمن به زندگی جوانان ما برنامه ی خود را تدوین نمائیم گفت: برگزاری یادواره های شهدا یکی از مهمترین این امور است.

 

DSCN4333

 

پنج شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، کمتر از یک ساعت تا آغاز بیست و ششمین یادواره شهدای شهرستان فریدونکنار زمان باقی مانده است  و مصلی قدس این شهرستان مملو از حضور مسئولین، بسیجیان، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و جانبازان و مردم ولایتمدار می باشد.

امام جمعه فریدونکنار حجت الاسلام حاج سید محمود جلالی که مسئولیت عرض خیرمقدم به مدعوین و افراد شرکت کننده در این مراسم را برعهده دارد راس ساعت ۱۸:۲۰ به مصلی قدس این شهرستان وارد شد.

مسیر خیابان اصلی امام (ره) از ابتدای خط پلاژ به سمت میدان درنا توسط نیروهای امنیتی و مسئولین زحمتکش راهنمایی و رانندگی بسته شد.

کمیته پشتیبانی ستاد یادواره شهدای فریدونکنار با برپایی ایستگاه صلواتی از میهمانان این مراسم در حال پذیرایی هستند.

DSCN4505

مسیر ابتدا تا انتهای مصلی قدس در خیابان امام (ره) به وسیله تمثال مبارک شهدا تزئین شده است.

در حاشیه برگزاری این مراسم نکته ای جالب که توجه بسیاری از مدعوین را به خود جلب کرده است، فروش محصولات فرهنگی از قبیل چفیه، کتاب، سربند و امثال آن می باشد.

سردار باقرزاده سخنران مراسم امشب در ساعت ۱۸:۵۰ به مصلی قدس وارد شد.

بیش از ۷ هزار نفر تا قبل از شروع مراسم در مصلی قدس فریدونکنار حضور دارند.

DSCN4601

دانش آموز بسیجی و نفر برتر قرائت استان محمد حسین ورزی راس ساعت ۱۹ به طور رسمی مراسم را با صوت دلنشین خود آغاز کرد.

DSCN4555

همزمان با آغاز قرائت قران دسته زنجیرزنی نیز در مقابل مصلی به سوگواری اربعین سید و سالار شهیدان پرداختند.

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران راس ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه به مصلی قدس این شهرستان وارد شد.

 فرهنگ شهادت دلیل اصلی تزلزل استکبار جهانی  در برابر ما است

امام جمعه فریدونکنار در این مراسم اظهار داشت: باید فرهنگ ایثار و شهادت را در اذهان جوانان مان زنده نگه داریم و یاد و خاطر آنها را احیا نمائیم.

DSCN4594

حجت الاسلام سید محمود جلالی تصریح کرد: اهداف شهیدان را با برگزاری چنین یادواره هایی برای نسل های جدید انقلاب تبیین کنیم تا با تقویت این فرهنگ پایه های نظام اسلامی را مستحکم شود.

وی افزود: آنچه امروز استکبار جهانی را در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متزلزل کرده است همین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ هیهات من الذله است.

جلالی در پایان از زحمات شبانه روزی مسئولین برگزاری این یادواره به ریاست حجت الاسلام اسد الله جعفری جهت برگزاری باشکوه این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم گروه تواشیح الرحمان به هنرنمایی پرداختند و حال و هوایی معنوی به این مراسم دادند.

DSCN4623

به گزارش بصیر، حاج اسد الله جعفری رئیس ستاد یادواره شهدای فریدونکنار در ادامه به همه میهمانان خیر مقدم گفت و از زحمات همه تقدیر و تشکر کرد.

DSCN4642

پس از سخنرانی حجت الاسلام اسدالله جعفری استاندار مازندران محفل شهدای فریدونکنار را ترک گفت تا در مراسمی دیگر حضور یابد.

سردار محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین نیز ر این مراسم به سخنرانی پرداخت و پس از وی برادر صادق نژاد با صوت زیبا و اشعار حماسی فضای مصلی را دلنشین کرد.

DSCN4700

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا