بهترین وقت خرید زرشک چه زمانی است؟

بصیر،

محسن احتشام رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زرشک، در خصوص قیمت زرشک و زمان برداشت آن گفت: برداشت زرشک از اوایل آذر ماه آغاز می‌شود که در فصل برداشت قیمت هرکیلو زرشک تازه شاخه‌ای ۳ تا ۴ هزار تومان است و زرشک خشک در بازار بین ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان قیمت دارد.

درخصوص آلودگی ۶۷۸ هکتار از باغ‌های خراسان جنوبی به بیماری زنگ جارویی زرشک اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: به دلیل تولید بالای زرشک در کشور و عرضه بیش از تقاضا، اگر خبر آلودگی باغ‌‌‌های زرشک صحت داشته باشد در این شرایط نیز شاهد افزایش قیمت زرشک نخواهیم بود.

درحالی که ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زرشک در جهان است اما با وجود تولید بالای زرشک، سهم کمی از صادرات را به کشورهای مختلف دارد و دلیل آن نیز ناشناخته بودن خواص این محصول با ارزش در بین مردم جهان است.

احتشام با اشاره به اینکه ایران سهم کمی از صادرات زرشک به کشورهای جهان دارد، اظهار کرد: زرشک باتوجه به اینکه خواص دارویی بسیاری دارد، اما مردم جهان شناخت کمی در خصوص این محصول دارند و همین امر باعث کم بودن تقاضا برای خرید این محصول و کم‌رنگ بودن صادرات آن شده است.

وی افزود: حجم اعظم تولید زرشک در کشور مصرف می‌شود که اگر بازار جهانی برای صادرات این محصول رونق پیدا کند و مردم جهان با خواص این محصول ارزشمند آشنا شوند، صادرات این محصول برای کشور صرفه اقتصادی بالایی خواهد داشت.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادر کنندگان زرشک در انتها تاکید کرد: اگر فرآورده‌های متنوعی از زرشک تولید شود و این محصول جهانی شود صادرات آن به نقاط مختلف جهان در پی افزایش تقاضا، ارز قابل توجهی را نصیب کشور می‌کند. /آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا