علت خطرناک بودن استفاده از گوشی حین شارژ

بصیر،

وقایعی نظیر پاره شدن گوش تا آسیب خوردن دست به علت ترکیدن باتری موبایل که در حین شارژ شدن رخ داده است مواردی از این دست می باشند.

ولی چرا باتری های موبایل در حین شارژ می توانند آسیب بزنند؟ علت اصلی این امر در یک چیز خلاصه می شود ، خرید قطعات و شارژر ارزان قیمت به جای خرید جنس اصلی و ارجینال گوشی که عواقب بسیار بدی را به دنبال دارد.با خرید قطعاتی چون باتری و شارژر فرعی هم احتمال آسیب رسیدن به گوشی شما زیاد می شود و هم احتمال دارد اتفاقات ناخوشایندی برای شما بیفتد.

اگر می‌خواهید بدانید چرا این اتفاق می افتد باید بگوییم که علت این امر در آن است که باتری گوشی در مدت زمان خاصی ذره ذره جریان را از شارژر میکشد تا مملو از بار الکتریکی شود و شارژش کامل شود. به عنوان مثال اگر ظرفیت یک باتری ۱۰۰۰ میلی آمپر ساعت باشد این باتری در هر لحظه می تواند ۱۰۰۰ میلی آمپر یا همان ۱ آمپر را به گوشی منتقل نماید. و از همین قسمت جریان مشکل ساز شروع می شود.

شارژر گوشی یک جریان خروجی و یک ولتاژ خروجی دارد. ولتاژی که معمولا ۵ ولت بوده است ولی جریانی که به باتری رسانده می‌شود تا شارژ شود می تواند متفاوت باشد. شارژر های متفرقه یا ارزان قیمت، مقدار جریان کمتری را می توانند تولید کنند . مثلا شارژرهای اصلی ۲ آمپر هستند، اما شارژرهای فرعی ۰٫۸ آمپرن ( ۸۰۰ میلی آمپر ) یعنی شارژر می تواند برای شارژ کردن باتری در یک ساعت ۲ آمپر رو به باتری برساند تا شارژ کامل شود. هرچقدر آمپر شارژر بالاتر باشد ، باتری سریع تر شارژ می شود . مثلا باتری با شارژر ۲ آمپر خیلی زودتر از شارژر با ۰٫۸ آمپر شارژ خواهد‌شد.

به همین علت بهتر است در هنگام خرید این قطعات یدکی از محصولات اصل استفاده کنید و بهتر است در هنگام شارژ گوشی از استفاده با آن پرهیز کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا