فوربز: آمریکا از جنگ بزرگ احتمالی با روسیه و ایران بیم دارد

بصیر،

وربز در مطلبی نوشت: هیچ مسئله ای به اندازه ترس بر ذهن انسان ها تاثیر نمی گذارد. آنچه اکنون در اذهان مقامات ارتش آمریکا می گذرد بیم از وقوع جنگی بزرگ در ۵ سال آینده است. آنها مطمئن هستند تا چند سال آینده درگیر جنگ سوریه خواهند بود و وقوع جنگی احتمالی با روسیه در کریمه، با ایران در خلیج فارس و یا با کره شمالی در شرق آسیا موجب بروز نگرانی هایی میان سران ارتش آمریکا شده است. احتمال وقوع هر سه جنگ با هم نیز وجود دارد.

مقامات ارشد ارتش از ابراز نگرانی های خود به طور علنی اجتناب می کنند. آنها نمی خواهند نقاط ضعف آمریکا را آشکارا بیان کنند. در این میان، تحرکات کره شمالی نیز غیرقابل پیش بینی است و هر لحظه امکان دارد آتش جنگ با کره شمالی شعله ور شود.

به ادعای نگارنده، واشینگتن به دنبال آغاز یک جنگ جدید نیست؛ اما رفتار روسیه، ایران و کره شمالی شاید آمریکا را وادار کند وارد یک جنگ بزرگ با هر یک از این سه کشور شود. آمریکا به طور حتم با پیشروی روسیه در اروپا و ایران در خاورمیانه و همچنین تعرض کره شمالی به کره جنوبی مخالفت خواهد کرد.

آنچه مقامات ارتش آمریکا را نگران می کند این است که آنها به اندازه کافی برای جنگ در هر یک از این سه جبهه آماده نیستند. اگر هر کدام از این جنگ ها به طور همزمان آغاز شود، قطعا آمریکا با معضلی جدی مواجه خواهد شد.

میزان سرمایه گذاری ارتش آمریکا در جنگ های زمینی کاهش یافته است. کل بودجه ارتش برای توسعه و ساخت تجهیزات جدید، از تانک گرفته تا موشک و بالگرد، به شدت کاهش یافته است. سطح هزینه ها نیز به طور قابل توجهی پایین است. ارتش در سال گذشته مبالغ کمتری را صرف خرید وسایل نقلیه و دستگاه های ردیابی کرده است. بودجه مهمات ارتش آمریکا حدود ۱٫۵ میلیارد دلار است که تنها کمی بیشتر از هزینه ای است که آمریکایی ها برای مراسم آتش بازی سالانه خود صرف می کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: دو برابر کردن بودجه مهمات می تواند به مقامات ارتش در برنامه ریزی برای مواجهه با خطراتی که آمریکا را تهدید می کند، کمک کند. همچنین تقویت پدافند عامل و غیرعامل باید در اولویت قرار گیرد. ظرفیت ها و قابلیت های نیروها و تجهیزات میدانی نیز باید با سرعت بیشتری افزایش یابد. به عنوان مثال، نفربرهای زره پوش «استریکر» که در اروپا مستقر هستند، باید به سلاح های قدرتمندتری مجهز شوند؛ اما در حال حاضر بودجه زیادی برای تقویت ظرفیت ها در اختیار ارتش آمریکا نیست.

تقویت پدافند غیرعامل به ارتش کمک خواهد کرد تا با تهدیدات سایبری در جنگ های محتمل در آینده مقابله کند. همچنین ارتش باید مهارت های مرتبط با جنگ الکترونیک را تقویت کند.

در پایان این مطلب آمده است: در واقع ارتش آمریکا پس از حادثه ۱۱ سپتامبر مشغول نبرد با نیروهایی بوده است که توان نظامی پیشرفته ای نداشتند؛ اما اکنون با وجود احتمال جنگ با قدرت هایی همچون روسیه و ایران، ارتش آمریکا باید بودجه بیشتری از کنگره درخواست کند و نواقص موجود در بخش های مختلف را به سرعت از بین ببرد و زیرساخت های نظامی خود را به شدت تقویت کند./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا