مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد

سایت‌های الگویی در فریدونکنار راه‌اندازی شده است/فریدونکنار رتبه دوم خط مکانیزاسیون در مازندران را دارد

بصیر، محمدرضا ضیائی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، از راه‌اندازی سایت‌های الگویی خبر داد و اظهار کرد: ۲ سایت برنج در روستاهای بی‌نمد و نوائی‌محله، یک سایت سبزی و صیفی‌جات، سه سایت طیور بومی ویژه زنان روستائی و یک سایت زنبور ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه ۱۰ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی در این شهرستان راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: از این صندوق‌های خرد در مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی حمایت می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اینکه در هر صندوق ۳۰ تا ۵۰ نفر عضو هستند، گفت: دو صندوق خرد روستائی در روستاهای کوچک بیشه‌محله و ازابارن و در روستاهای بزرگ‌بیشه‌محله، نوائی محله، بی‌نمد، سوته، مهلبان و بنه‌کنار ایجاد شده است.
ضیائی افزود: این صندوق ها پس از گذشت یک سال و نیم می توانند صندوق حمایت از بخش کشاورزی را در فریدونکنار راه‌اندازی کنند و پس از آن از اعتبارات بخش حمایت از صندوق استانی بهره بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به این شهرستان ۸۵۰ میلیون تومان برای خط مکانیزاسیون اختصاص دادند، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۰۰ درصد این مبلغ تخصیص یافت اما ۵۰ درصد جذب شد که رتبه دوم را در مازندران به دست آمد.
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار همچنین با بیان اینکه در فریدونکنار باید بر روی کیفیت، بسته بندی، صادرات و برند سازی محصولات کار شود، تاکید کرد: متاسفانه برنج شهرستان‌های مختلف مازندران را با برند برنج فریدونکار به فروش می‌رسانند و با آنها برخورد نمی‌شود.
وی افزود: با این وضعیت در سال‌های آینده برنج اصل فریدونکنار را نداریم چرا که برنج خارجی را نیز با مارک برنج این شهرستان به فروش می‌رسانند.
ضیائی با اشاره به اینکه بر فروشندگان کود و سم نظارت صورت می‌گیرد، گفت: در بررسی‌های به عمل آمده یکی از شرکت‌های فروش کود و سم از کودی استفاده کرد که از استانداردهای لازم برخوردار نبود و پرونده این متخلف در تعزیرات در دست اقدام است.
مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خاطرنشان کرد: همکاری مشترکی با FAO در زمینه تولید و بسته بندی برنج محصول سالم در ازباران انجام می‌گیرد که در این راستا ۱۵ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.
وی در پایان گفت: ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار بلاعوض در سال ۹۴ به این گروه تخصیص یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا