سرپرست فرمانداری فریدونکنار خبر داد

رشد ۹۱ درصدی صادرات از بندر فریدونکنار

بصیر، حسین منفردی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز با بیان اینکه مسئولان فریدونکنار باید در برابر مردم پاسخگو باشند، اظهار کرد: استقرار هشت اداره و نمایندگی در شهرستان مانند تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گردشگری، پزشکی قانونی، بیمه سلامت، حمل و نقل و پایانه‌ها، صندوق کارآفرین امید، فرهنگ و ارشاد اسلامی و فنی و حرفه‌ای در این دولت در فریدونکنار محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت هزینه‌‎های درمان از مهم‌ترین خدمات ارزنده دولت به مردم بوده است، تصریح کرد: مردم فریدونکنار در انقلاب و دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی داشتند و بر همین مبنا نظام و دولت نیز خود را موظف به خدمت بیشتر به مردم این منطقه می‌دانند.

سرپرست فرمانداری فریدونکنار با اشاره به برخی خدمات دستگاه‌های اجرایی فریدونکنار در این دولت، خاطرنشان کرد: پرداخت هزینه درمان ایثارگران، پرداخت شهریه تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر، پرداخت وام مسکن به ۳۰۰ نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر، پرداخت ۷۰۰ فقره تسهیلات بدون کارمزد، افتتاح ساختمان بنیاد شهید و ایثارگران با اعتبار ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و برگزاری ۱۲۰ یادواره شهدا در این دولت صورت گرفته است.

منفردی با بیان اینکه بندر فریدنکنار هنوز به توسعه کامل نرسیده است، خاطرنشان کرد: صادرات از بندر شهرستان فریدونکنار میزان رشد ۹۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی از اجرای هفت طرح در شهرستان برای ارتقای کمی و کیفی نان از جمله طرح پایلوت، درجه‌بندی خبازها، دوگانه‌سوز کردن واحدها، حمل یکپارچه آرد، آموزش خبازان، کشیک نوروزی، نظارت بر حمل و ذخیره‌سازی گندم در حوزه عملکردی غله و خدمات بازرگانی خبر داد.

سرپرست فرمانداری فریدونکنار با اشاره به اجرای ۱۲ پروژه‌های عمرانی در حوزه دهیاری‌‎های بخش مرکزی که نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته ۹ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: اجرای ۱۸ پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های بخش دهفری، افزایش هیأت‌های ورزشی از ۲۵ به ۳۲ هیئت کسب ۷۶ مدال کشوری، آسیایی، بین‌المللی و جهانی با افزایش ۵۵ درصدی نیز از مهم‌ترین دستاوردها در خدمت به مردم بوده است.

منفردی با اشاره به افزایش تعداد مددجویان زیرپوشش با وجود تبلیغات منفی درباره عدم توجه دولت به گروه‌های ضعیف، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد افزایش چند برابری در پرداختی مستمری و موردی و راه‌اندازی اتوماسیون ادرای برای رفاه مددجویان در همین راستا محقق شده است.

منفردی با تأکید بر اینکه مثبت شدن تراز مالی بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار پس از ۳۰ سال خبر بسیار خوبی بود، اظهار کرد: اجرای طرح سلامت، خرید آمبولانس آی‌سی‌یو، بازسازی بخش زایشگاه بیمارستان، تهیه و راه‌اندازی دستگاه اکو، تهیه یک دستگاه آنالیزور آزمایشگاهی، تعمیر و تجهیز همه خانه‌های بهداشت شهرستان، اجرای طرح برنامه پزشک خانواده شهری و داروی رایگان، انجام واکسیناسیون علیه بیماری هپاتیت B به صورت رایگان، انجام قرارداد با ۱۳ پزشک و دستیار آنان، ساخت کلینیک ویژه، افزایش ۱۷ متخصص به بیمارستان و افزایش ضریب اشتغال از ۴۰ به ۷۰ درصد از مهم‌ترین خدمات حوزه بهداشت و سلامت در دولت یازدهم در فریدونکنار برشمرده می‌شود.

وی از اجرای ۶ طرح در حوزه آموزش و پرورش فریدونکنار خبر داد و افزود: کسب رتبه دوم کشوری در طرح دانش آموز پژوهنده، رتبه چهارم کشوری در جشنواره خوارزمی، رتبه نخست کشوری در طرح درس‌پژوهی، راهیابی تیم رباتیک پژوهش سرای خبازی به مسابقات جهانی تیم و کسب مقام اول بهترین بازیکن و مقام دوم انفرادی و پیشرفت ۱۵۰ درصدی آمار قبولی در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در همین راستا تحقق یافته است.

سرپرست فرمانداری فریدونکنار از افزایش ۱۴ درصدی اعتبارات مصوب تملک دارایی سرمایه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: اصلاح شبکه فرسوده روستایی با ۱۸، شن‌ریزی بین مزارع با ۶۹۶ و اجرای طرح هادی با ۷۸ درصد افزایش محقق شده است.

منفردی با بیان اینکه در حوزه گردشگری ساماندهی خانه مسافر و پروانه بهره‌برداری گردشگری در ۱۵۳ مورد گزارش شده است، تصریح کرد: در بخش جهاد کشاورزی اعطای تسهیلات، ساخت ایستگاه پمپاژ و حفر چاه با اعتباری بیش از ۷ میلیارد تومان و پرداخت مستمری در بیمه تأمین اجتماعی با مبلغ ۳۹۸ میلیارد ریال و افزایش ۱۵ درصدی نسبت به گذشته صورت گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بخش صنعت، معدن و تجارت نیز ارزش صادرات مرزنشینان ۵۶ میلیون دلار بوده و پرداخت تسهیلات قالیبافان به میزان ۲۶۰ میلیون ریال انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا