وصل شدن آب ۹۰ درصد مردم مناطق طوفان زده مازندران

بصیر،

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه به دلیل قطعی برق بسیاری از چاه های آب شرب از مدار خارج شدند، گفت: با تلاش شرکت توزیع برق ، در حال حاضر تا ۹۰ درصد قطعی و کمبود آب شرب شهرهای طوفان زده حل شده است.

علیرضا محمودی افزود: در حال حاضر برق شماری از شهروندان فریدونکنار ، دابودشت و قائمشهر همچنان قطع است که با مشکل آب شرب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه کمبود و پایین بودن فشار آب ۵تا ۱۰ ساعت آینده رفع می شود، گفت: از آنجایی که ذخیره آب در مخازن و خطوط لوله به اتمام رسیده بود و هواگیری لوله ها نیاز به زمان دارد، کمبود آب در بیشتر مناطق طوفان زده وجود دارد.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری مازندران بیان اینکه فقط ۲۵درصد از چاه های آب شرب استان به دیزل ژنراتور برق مجهز هستند، افزود: به همین دلیل با قطع برق ، شبکه های آب رسانی با مشکل مواجه شده است.

محمودی گفت: کمبود اعتبار دلیل اصلی خرید نکردن دیزل ژنراتور برای منابع آبی استان مازندران است.

بر اساس آمار شرکت توزیع نیروی برق مازندران طوفان به بیش از ۴۰ دستگاه ترانس برق و ۴۰۰تیر برق خسارت وارد کرد و هزاران متر سیم برق اصلی و فرعی نیز پاره شد.

این طوفان که ساعت چهار بامداد از غرب مازندران شروع و به سمت شرق آمد ، سبب آبگرفتگی بخشی از معابر و خانه های شهری و روستایی و به بخش های مختلف از جمله کشاورزی خسارت وارد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا