رئیس اداره آب فریدونکنار خبر داد

در چند روز آینده مشکل کدورت آب برطرف می‌شود

بصیر، جعفرجعفرنیا در جلسه‌ی شورای اداری شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه آب شهرفریدونکنار توسط هشت حلقه چاه در منطقه دابودشت شهرستان آمل با بارگیری حدود ۱۹۰ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود اظهار کرد: همچنین با این ظرفیت به غیر از شهر فریدونکنار ۶ روستا هم از این چاه‌ها بهره‌برداری می‌کنند.
وی گفت: با توجه به این حجم بهره برداری از آب، فریدونکنار حدود ۵۰ لیتر برثانیه در فصل تابستان کمبود آب دارد و همین امر موجب می‌شود تا اینکه نتوانیم ذخیره مناسبی داشته باشیم و در مواقع بحرانی از آن استفاده کنیم.
رئیس اداره آب فریدونکنار تصریح کرد: در حالی که فریدونکنار دارای مخازن ذخیره به اندازه ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب است و میتواند در مواقع بحرانی تا ۱۶ ساعت آب شهر را تامین کند اما به دلیل کمبود آب نمی‌توانیم از آن بهره برداری کنیم.
جعفرنیا علت کدورت آب فریدونکنار را یون آهن موجود در آن دانست و خاطرنشان کرد: سفره‌های آب زیرزمینی منطقه دابودشت به گونه‌ای است که دارای مقداری یون آهن است.
وی گفت: برای برطرف کردن مشکل کدورت آب لازم است شیرهای تخلیه در خط انتقال و شبکه نصب شود تا شست‌وشوی کافی صورت گیرد و همچنین از قطع و وصل آب جلوگیری شود چراکه این یون‌ها در لوله‌ها ته‌نشین شده‌اند و به محض قطع شدن آب و وصل مجدد به دلیل تلاطم آب از جای خود کنده می‌شوند و به جریان می‌افتند.
‌رئیس اداره آب فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طوفان روزهای گذشته در این شهرستان گفت: در ساعت‌های اولیه طوفان اکیپ‌های اداره آب در محل کار حاضر شدند و با تلاش فراوان توانسته‌اند تا ساعت ۱۲ ظهر از هواگرفتن خط‌ها جلوگیری کنند.
جعفرنیا تصریح کرد: پس از قطع آب به کمک شهرداری و شهرستان‌های دیگر تانکرهای آب به فریدونکنار انتقال داده شد تا مشکل شهروندان به‌ویژه بیماران برطرف شود.
وی با بیان اینکه در هر روز ۱۶٫۹ میلیون لیتر آب به شهرستان تزریق می‌کنیم گفت: با توجه به اینکه مصرف آب فریدونکنار زیاد است مردم این شهرستان در روز قطع آب اصلا حضور تانکرها را احساس نکردند.
‌رئیس اداره آب فریدونکنار در پایان گفت: در چند روز آینده مشکل کدورت آب فریدونکنار با توجه به تلاش‌های صورت گرفته برطرف می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا