هشدار هواشناسی؛منتظر باران سیل‌آسا باشید

بصیر، احد وظیفه در رابطه با وضعیت آب وهوای کشور گفت: دراستان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی شاهد رگبار بسیار شدید خواهیم بود و در این استانها وقوع سیل پیش بینی می شود.

وی افزود: سازمان هواشناسی طی هشداری به شهروندان توصیه کرده که از تردد در نقاط پرخطر استانهای گلستان، مازندران و خراسان شمالی پرهیز کنند.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی با تأکید بر خطر سیلاب در برخی از استانهای کشور اظهار کرد: به این خاطر که در سه استان کشور بارش رگبار پیش بینی می شود احتمال سیلاب نیز پیش بینی شده زیرا بارش ناگهانی باران با حجم بالا سبب وقوع سیلاب می شود.

وظیفه در خصوص وضعیت هوای استانهای قزوین، زنجان و سمنان تصریح کرد: در این استانها وزش شدید باد پیش بینی شده و از امروز بعد از ظهر شاهد وزش این بادها در این استانها خواهیم بود.

وی از بارش‌های پراکنده باران در استان تهران خبر داد و گفت: فردا پنجشنبه شاهد بارش پراکنده باران در استان تهران خواهیم بود و میزان بارشها در ارتفاعات افزایش می یابد.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا شهر تهران خنک ترین روزهای خود طی ده روز آینده را پشت سر خواهند گذاشت و به تدریج از روز جمعه هوای شهر تهران گرمتر خواهد شد.

وظیفه با ارائه توصیه ای به شهروندان در روزهای پایانی هفته عنوان کرد: با توجه به اینکه تعطیلات پایان هفته را در پیش داریم توصیه می شود شهروندان از اطراق در دره ها و بستر رودخانه ها خودداری کرده زیرا بارش باران از بالادست منجر به سیل در این نقاط می شود.

وی با اشاره به پایان برداشت برنج در استان گیلان اظهار کرد: خوشبختانه کشاورزان در استان گیلان برنج کاشته شده خود را برداشت کرده و وقوع سیلاب در این استان منجر به وارد شدن خسارت به کشاورزان نخواهد شد.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی از لغزنده بودن جاده ها در برخی از استانهای کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: دربرخی از استانهای کشور بویژه استانهای شمالی بارش باران پیش بینی شده به همین خاطر جاده ها لغزنده بوده و به افراد توصیه می شود در تردد های خود احتیاط را رعایت کنند.

وظیفه با اشاره به وضعیت گرد و غبار در برخی از استانهای کشور تصریح کرد: در استان ایلام و خوزستان همچنان شاهد گرد و غبار شدید هوا خواهیم بود واین وضعیت طی روزهای آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا