١٤٠میلیون تومان خرج ٤ شب ٢ دزد

بصیر، ساعت ١٢ ظهر شنبه، ١٣ شهریور ماه امسال مردی در تماس با مأموران پلیس آبادان از ماجرای سرقت از یک زن ٣٧ ساله عراقی در خیابان گمرک خبر داد. خیلی زود تیمی از مأموران پلیس برای تحقیقات ابتدایی در صحنه سرقت حاضر شده و با زن جوانی روبه‌رو شدند که از عراق به ایران آمده و هدف سرقت میلیونی دزدان قرار گرفته است.

این زن که با زبان عربی صحبت می‌کرد، به مأموران گفت: برای درمان از عراق به ایران آمدم و قصد داشتم پس از تبدیل کردن پول‌ها به ریال ایران به تهران بروم؛ به همین خاطر داخل یک صرافی در خیابان گمرک شدم و پس از خارج‌شدن از مغازه صرافی ٢ سارق موتور‌سوار کیف دستی‌ام که ١٤٠‌میلیون تومان پول و ٢ گوشی موبایل و پاسپورتم داخلش بود را به سرقت بردند.

بدین ترتیب سرهنگ محسن تقی‌زاده، فرمانده انتظامی شهر آبادان در این مرحله دستور داد تا تیم ویژه‌ای برای ردیابی این سارقان حرفه‌ای وارد عمل شوند. مأموران در گام نخست به بررسی دوربین‌های مداربسته در محل سرقت پرداخته و خیلی زود موفق شدند تصویر ٢ سارق سابقه‌دار را به دست آورند.

در این مرحله مأموران با اقدامات فنی و پلیسی شماره تلفن دزدان را به دست آوردند و به بهانه گرفتن پاسپورت زن عراقی و پرداخت پول میلیونی به دزدان قرار ملاقاتی را در خیابان ایستگاه ١٢ قدس طراحی کردند.

دزدان ساعت ٩ صبح روز ‌سه‌شنبه، ١٦ شهریورماه پای در محل قرار ملاقات گذاشتند که ناگهان خود را در محاصره پلیس دیدند و تصمیم به فرار گرفتند. سارقان حرفه‌ای با چاقو به سمت مأموران حمله کردند تا بتوانند از محاصره پلیس فرار کنند؛ اما وقتی مأموران اقدام به تیراندازی هوایی کردند خود را تسلیم پلیس کردند.  دزدان که راهی جز اعتراف نداشتند، ادعا کردند که ١٤٠‌میلیون تومان را در مدت ٤ روز خرج کرده‌اند و هیچ پولی برای آنها نمانده است. بنا به این گزارش،  بازپرس پرونده پس از تحقیقات تکمیلی ٢ سارق را با قرار بازداشت موقت روانه زندان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا