مرگ در تعقیب ستاره ها…

بصیر، پیشگویی مرگ نزدیکان یا خود افراد همیشه موجب کنجکاوی بسیاری از افراد شده است. احتمالا خیلی ها در سرتاسر این کره خاکی چنین پیشگویی هایی داشته اند. این که چه اتفاقی می افتد که یک نفر در خواب می تواند زمان مرگ خودش را پیش بینی کند یک معمای سر به مهر است. در ادامه پیشگویی تعدادی از افراد مشهور را راجع به مرگ خودشان بخوانید. پیشگویی هایی که به حقیقت پیوست.

مرگ پس از یک خواب طولانی
«آبراهام دومویوره» یکی از دانشمندان سرشناس در قرن هجدهم بود. او که در یک خانواده متوسط فرانسوی متولد شده بود به خاطر شغل پدرش که تدریس جراحی بود به مسائل علمی علاقه مند شد و به تدریج معلوم شد استعدادهای خداداد زیادی در زمینه محاسبات ریاضی دارد.
آبراهام سعی می کرد همه چیز را به شکلی عملی توضیح بدهد. یکی از توضیحات او، درباه پیشگویی زمان مرگ خودش بود. او که علاقه زیادی به تحقیق درباره الگوهای خواب داشت در یکی از یادداشت هایش گفته بود من از یک زمان مشخص، هر روز ۱۵ دقیقه در عصر چرت خواهم زد وقتی که این ۱۵ دققه ها رو هم جمع شوند و به ۲۴ ساعت برسند من خواهم مرد. عجیب این بود که پیشگویی او درست از آب درآمد و او درست زمانی که بازه زمانی خوابش به ۲۴ ساعت رسید در ۲۷ نوامبر ۱۷۵۴، بدون هیچ علتی مرد!
مشاهیری که مرگ خود را پیش بینی کردند

ترانه مرگ آور

«جیمی هندریکس» یکی از معروف ترین گیتاریست های جهان در دهه ۶۰ به شمار می آید. بسیاری معتقدند موسیقی و شعر جزیی از وجود جیمی هندریکس بودند که باعث می شدند او یکی از بهترین موسیقیدانان زمانه خودش بشود.
جیمی هندریکس در سال ۱۹۶۵ (۱۳۵۴) اولین آلبوم خودش را به علاقه مندان عرضه کرد. جیمی که ترانه بسیاری از آهنگ هایش را هم خودش می سرود، در این آلبوم ترانه ای داشت که خطاب به خودش بود. در این ترانه او پیشگویی کرد که پنج سال بعد خواهدمرد. درست پنج سال بعد او به خاطر استنشاق تصادفی گازهای سمی چشم از جهان فرو بست. اگرچه باید گفت که جیمی هندریکس جزو یک گروه موسیقی بود که بقیه اعضایش هم به شکل عجیبی از دنیا رفتند.
مشاهیری که مرگ خود را پیش بینی کردند

مرگ در ۴۰ سالگی

«پیت ماراویچ»  بسکتبالیست معروف و سرشناس لیگ ان بی ای آمریکا یکی دیگر از کسانی بود که مرگ خودش را با جزییات، ۱۴ سال قبل از آنکه به وقوع بپیوندد پیشگویی کرد. ماراویچ را یکی از ۵۰ بازیکن مشهور بسکتبال در آمریکا می دانند. کسی که جزو اسطوره های این ورزش به حساب می آید.
او در سال ۱۹۷۴ (۱۳۵۵) در حالی که ۲۶ ساله بود و چهار سال از فعالیت حرفه اش در لیگ بسکتبال می گذشت، مصاحبه ای با یک مجله مشهور آمریکایی انجام داد و گفت من در سن ۴۰ سالگی بر اثر حمله قلبی خواهم مرد.
ماراویچ به مدت ۱۰ سال جزو بهترین بازیکنان لیگ حرفه ای بود و در نزدیکی زمانی که او پیشگویی کرده بود مجله ای دیگر با او مصاحبه کرد و راجع به پیشگویی اش درباره زمان مردنش هم حرف زد. در آن زمان ماراویچ در سلامت کامل به سر می برد و سیستم قلبی عروقی اش تحت نظر پزشکان به خوبی کار می کرد ولی درست در سن ۴۰ سالگی او در تورنمنتی خیریه بازی کرد و بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت.
مشاهیری که مرگ خود را پیش بینی کردند

ستاره هالی

«مارک تواین» نویسنده معروف آمریکایی و خالق داستان هیا «هاکل بری فین» و ماجراهای «تام سایر» یکی از کسانی بود که مرگ خودش و برادرش را پیشگویی کرد.
او در سال ۱۸۳۵ متولد شد و بعدها پیشگویی کرد وقتی که ستاره هالی در آسمان ظاهر شود خواهدمرد.
شگفت انگیزی ماجرا این بود که تولد مارک تواین مصادف شده بود با ظهور ستاره هالی در آسمان. او یک سال قبل از مرگش به دوستانش گفت من با ستاره هالی متولد شدم و این یک نشانه است و فکر می کنم همان طور که با ستاره هالی پا به جهان گذاشتم با او از جهان خواهم رفت! از این جالب تر اسم مستعار این نویسنده بود. تواین به معنای دوقلو اسم مستعار مارک بود و او خودش این اسم را به خودش داده بود. این اسم به ستاره های دوقلو دلالت دارند.
در هر حال در سال ۱۹۱۰ زمانی که ستاره هالی در آسمان ظاهر شد مارک تواین به خاطر حمله قلبی زندگی را بدرود گفت و ظهور دو ستاره هالی رد آسمان، به نام و زندگی او معنایی دیگر بخشید.
مارک تواین همچنین مرگ برادرش را در خواب دیده بود. او در یکی از یادداشت هایش گفته بود برادرم را دیدم، در حالی که در اتاق پذیرایی خانه خواهرم در تابوت دراز کشیده و غرق گل بود. چند هفته بعد هنری برادر مارک در یک سانحه کشته شد و مارک تواین ناچار شد برای مراسم خاکسپاری به خانه خواهرش برود و دقیقا با صحنه ای مواجه شد که در خواب دیده بود. جالب این بود که او ادعا می کرد نوع تزیین گل ها بر جنازه برادرش دقیقا به همان شکلی بود که او در خواب دیده بود.
مشاهیری که مرگ خود را پیش بینی کردند

مسافر تایتانیک

«ویلیام توماس استید» از معروف ترین روزنامه نگاران جهان است. او از جمله کسانی است که روزنامه نگاری عینی را پایه گذاری کرد و گزارش هایش درباره فقر و فحشا در بین کودکان انگلیسی در قرن نوزدهم، جنجال بزرگی آفرید. اما اینها، تنها فعالیت های خیره کننده ویلیام استید نبود. او به عنوان نویسنده داستان های علمی- تخیلی، برای یکی از نشریات انگلیسی می نوشت.
یکی از داستان های او راجع به یک اقیانوس پیمای مدرن بود که از انگلستان عازم نیویورک می شد. استید در داستانش عنوان کرد که این کشتی غول پیکر به خاطر برخورد با یک توده بزرگ یخ، غرق می شود و مسافرانش نه به خاطر غرق شدن کشتی که به خاطر کمبود قایق های نجات خواهندمرد.
۲۰ سال بعد از نگارش این داستان یعنی در سال ۱۹۱۲، کشتی تایتانیک همان طور که استید پیشگویی کرده بود غرق شد و ۱۵۰۰ مسافر مردند. بعدها معلوم شد علت مرگ تعداد زیادی از مسافران کمبود قایق های نجات بوده است اما نکته جالب در داستان تخیلی استید پیشگویی مرگ خودش هم بود. ویلیام استید یکی از مسافران کشتی تایتانیک بود.
مشاهیری که مرگ خود را پیش بینی کردند

پیشگویی یک ترور

«باب مارلی» آهنگساز و خواننده ای است که در زمان حیاتش تا به امروز طرفداران بسیاری داشته است.
باب یکی از کسانی است که تلاش می کرد صلح و دوستی  را در میان سیاهپوستان و سفیدپوستان برقرار سازد. این خواننده جاماییکایی به گفته بسیاری از نزدیکانش، دارای حس ششم قوی بود به شکلی که می توانست بعضی از وقایع را پیشگویی کند.
باب مارلی زمان مرگ خودش را هم پیشگویی کرده بود. او گفته بود من در سن ۳۶ سالگی خواهم مرد و به طرز عجیبی در همین سن ترور شد و از دنیا رفت.

مشاهیری که مرگ خود را پیش بینی کردند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا