هاشمی و انزوا و تنهایی

مردم ایران مخالف نظر هاشمی درباره عربستان هستند

بصیر، یک روزنامه اصلاح‌طلب نوشت: هاشمی درحال انزوای اجتماعی است و موضع‌ وی در مورد عربستان مخالف موضع بدنه اجتماعی کشور است.

روزنامه هفت صبح با بیان اینکه «استقبال سرد از هاشمی رفسنجانی در مشهد نشانه دیگری از تنهایی اوست»، به موضع اخیر هاشمی درباره عربستان پرداخت و نوشت: یکشنبه گذشته سایت آیت‌الله هاشمی مصاحبه دبیر این سایت با او را منتشر کرد. در یکی از سؤالات، مصاحبه‌کننده از رابطه با عربستان بعد از برجام می‌پرسد و اینکه آیا ممکن است مدل برجام در مورد رابطه با این کشور هم اتفاق بیفتد که هاشمی اینطور جواب می‌دهد: «اگر من رئیس‌جمهور بودم- البته نه الان، آن موقع رئیس‌جمهور بودم- مشکلی را جلوی خودم نمی‌دیدم. وقتی چیزی را می‌فهمیدم که مصلحت است، عمل می‌کردم. الان آقای روحانی به آن وضعی که من بودم، نیست. این کار عملی است.»
این روزنامه می‌افزاید: هاشمی البته موضع خود را صریح‌تر هم می‌گوید و در پاسخ به اینکه «باز هم ما باید دست اول را به سمت آنها دراز کنیم؟» می‌گوید «اگر لازم باشد، چه اشکالی دارد؟ قبلاً این کار را کردیم. آقای ظریف مکرر گفته که ما آماده‌ایم هر جا که لازم باشد، مذاکره کنیم.» روشن است که این موضع تا چه حد با موضعی که حاکمیت و نیز بدنه اجتماعی کشور، از ایرانی‌گراها تا اصولگراها در زمینه رابطه با عربستان دارند متفاوت است.

هفت صبح در ادامه به موضع صریح آیت‌الله موحدی کرمانی پرداخته و می‌نویسد: مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت با روزنامه آرمان مصاحبه کرد و گفت «ما در حال رایزنی و برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که زمان جلسات جامعه روحانیت مبارز را تغییر دهیم و به زمان دیگری موکول کنیم. بدون شک تغییر زمان جلسات جامعه روحانیت مبارز به حضور آقای روحانی در این جلسات کمک بسیاری خواهد کرد. این مسئله با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز مطرح شده و ایشان ابراز علاقه‌مندی کردند که در این جلسات حضور پیدا کنند.
اما هنوز ظهر نشده بود که آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز درباره پیشنهاد هاشمی رفسنجانی برای برگزاری جلسات جامعه روحانیت در دفتر وی و موافقت مصباحی‌مقدم با این موضوع، گفت: «به هیچ عنوان چنین چیزی ممکن نیست.»

 

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا