احمد توکلی مطرح کرد:

ماجرای رشوه ۶۰ میلیون دلاری توتال به یکی از مسئولان دولت هاشمی/ زنگنه گفت ما نمی توانیم!

بصیر، احمد توکلی نماینده مجلس نهم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز، با اشاره به الگوی جدید قراردادهای نفتی(IPC) در هشت آبان سال ۹۴ گفت: با توجه به قانون اساسی کشور وزارت نفت مؤظف است الگویی را تنظیم کند تا قراردادهای جدید نفتی بر اساس آن تنظیم شود در حالی که بنا به الگو جدید وزارت نفت تمامی فعالیت های نفتی از ابتدا تا انتها به شرکت های خارجی واگذار می شود و شرکت های داخلی باید زیر دست آن ها فعالیت کنند.

توکلی قراردادهای جدید نفتی را فضاحت بار عنوان کرد و افزود: در یکی از بندهای این قرارداد ذکر شده است، اگر شرکت ملی نفت ایران تمایل داشته باشد بهره برداری از چاه نفتی را به یکی از شرکت های داخلی زیر مجموع خود واگذار کند باید از شرکت خارجی اجازه بگیرد و در صورت مخالفت، شرکت داخلی حق هیچ گونه فعالیت ندارد.

وی با بیان اینکه در دولت روحیه تحقیر نیروهای داخلی وجود دارد اظهار کرد: زمانی که به آقای زنگنه در مورد قراردادهای جدید نفتی اعتراض کردم ایشان در جواب گفت، در این ۳۷سال تمام چاه های نفت را خراب کردیم و ما نمی توانیم.

رئیس سازمان دیدبان شفافیت و عدالت افزود: بنا به قراردادهای جدید نفتی تمام کارها از ابتدا تا انتها به خارجی ها واگذار می شود و نیروهای شرکت ملی نفت ایران با حقارت باید زیر دست شرکت های خارجی فعالیت کنند.

وی با اشاره به این که رئیس مجلس از موضع حمایتی با این الگو برخورد کرد افزود: با پیگیرهای لازم  توانستیم  ۷۰درصد این الگو را تصحیح کنیم و امیدواریم در آینده به طور کامل اصلاح شود.

توکلی واگذاری میادین مشترک آزادگان به شرکت فاسد توتال را مهم ترین خطر در این الگو عنوان کرد و گفت: در زمان ریاست جمهوری آقای رفسنجانی این شرکت به یکی از مسوولان دولت ۶۰میلیون دلار رشوه داد تا در داخل کشور فعالیت کند این در حالی است که آمریکا و فرانسه این شرکت را محکوم کردند و با این وجود مقامات دولت کنونی در حال پیگیری برای واگذاری مناطق نفت خیز آزادگان به این شرکت هستند.

نماینده مجلس نهم در مورد فیش های نجومی این گونه بیان کرد: دولت در موضوع فیش های کثیف خوب پیش آمد و بد تمام کرد و با توجه به فضای سنگینی که در جامعه ایجاد شد تنها با این موضوع برخورد اجتماعی شد.

توکلی تصریح کرد: نباید مبارزه با فساد سیاسی شود، این افراد نه اصلاح طلبند نه اصولگرا بلکه دزدند و رئیس جمهور باید با این حرام خورها  به طور قاطع برخورد کند.

نماینده مجلس نهم افزود: نظام را کودتا یا انقلاب مخملی نمی اندازد انقلاب اسلامی را فساد از پا در می آورد و اگر آن را جدی نگیریم جمهوری اسلامی شکست می خورد.

وی در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این گونه اظهار کرد: ممکن است در اواخر دولت گشایش های از طرف آمریکا صورت بگیرد و این دولت برای انتخابات سال آینده به خارج از کشور تکیه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا