اختصاصی/ محمدی در مراسم تودیع خود

مسئولیت را فرصت خدمتگزاری می دانستم/ نهضت خیرین مدرسه ساز به یک فرهنگ تبدیل شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، با حضور حجت الاسلام سید محمود جلالی امام جمعه، محمد حسین زاده لداری فرماندار فریدونکنار، قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران، شادمان مشاور مدیر کل، علیزاده روابط عمومی اداره کل، انصار آری شهردار سابق فریدونکنار، مدیران و روسای ادارات و نهادها، اعضای شورای شهر و شهردار فریدونکنار، خانواده های معظم و معزز شهدا و ایثارگران، مدیران و معلمان مدارس و خیرین نیک اندیش فریدونکناری مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار برگزار شد.

سید علی محمدی در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و تقدیر و تشکر از همه کسانیکه در طول خدمت وی را مورد حمایت و همکاری خود قرار دادند، اظهار داشت: از درگاه احدیت سپاسگذارم که با عنایت مدیرکل از امروز این تکلیف بسیار بزرگ از من برداشته شد و به برادر دیگری سپرد.

وی تصریح کرد: از همه کسانی چون مدیران کل آموزش و پرورش آقایان فیاضی، امیری، نبیان، شیرزاد و همه معاونین اداره کل، نماینده محترم مردم فریدونکنار در مجلس آقای نجف نژاد، فرمانداران شهرستان آقایان نیک نژاد، قاسمی و حسین زاده و به ویژه امام جمعه فریدونکنار حجت الاسلام جلالی به دلیل اعتمادی که در طول خدمت به من داشته اند تقدیر و تشکر می کنم.

مدیر سابق آموزش و پرورش فریدونکنار در ادامه با بیان اینکه توکل به خداوند و ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت از مهمترین اصول کارمان در این اداره بود، خاطرنشان کرد: وفاداری به آرمان مقدس شهدا، مقام عظمای ولایت و راهبرد اساسی بر محور سیاست های نظام که همان اندیشه های امام (ره) خط مشی حرکت مان در ان اداره بود.

محمدی با تاکید بر اینکه کارمان را با عشق، علاقه، محبت، جدیت، رفتار برادرانه و صادقانه، انجام داده ام، اذعان داشت: معتقد بودم که برای مردم این خطه باید بیشتر از این کار کرد و همه وجودم کار و خدمت بی منت و برای رضای خداوند بود.

وی با اشاره به اینکه برای برطرف کردن مشکلات آپ به هرکس و مقامی آشنا می شدم، گفت: مشکل مردم و آپ را مشکل خودم می دانستم، به چیزی جز اعتلای معلم و آپ فکر نمی کردم، اگر به کسی به خاطر معذوریت قانونی پاسخ منفی می دادم وجدانم آسوده نبود.

مدیر اسبق آموزش و پرورش فریدونکنار افزود: تمام هدفم این بود که نگرش مردم نسبت به آپ تغییر کند، کمک ها و مساعدت ها برای این موضوع را هزینه نمی دانستم بلکه سرمایه گذاری برای نظام اسلامی بود، امروز نیز همه باید به آپ توجه کنند تا نگاه تحولی که مدنظر رهبری است محقق شود.

مسئولیت را فرصت خدمتگزاری می دانستم

محمدی عنوان داشت: مسئولیت را فرصت خدمتگزاری می دانستم، وقتی در برابر عظمت این مردم شریف قرار می گرفتم خود را بدهکار می دانستم و موظف بودم تا برای اعتلای این مردم عزیز از خود بگذرم و انجام وظیفه نمایم.

وی ادامه داد: به دنبال تحقق فرموده رهبری مبنی بر اصل توانستن بودیم، با تکیه بر نیروها و سرمایه های داخلی و کمک از خیرین محترم خود را در برابر خداوند مسئول دانستیم و تمام حرکات مان برای رضایت خداوند بود.

محمدی با تاکید بر اینکه اصل مشارکت در راه تعلیم و تربیت و مشورت با نخبگان و فرهیختگان، ضروری است، اظهار داشت: با مدیران ارشد استانی درون و برون سازمانی ارتباطی تنگاتنگ، دوستانه و برادرانه برای پیشبرد اهداف نظام در آموزش و پرورش داشتیم و خدا را نیز شاکریم.

مدیر سابق آموزش و پرورش فریدونکنار با اشاره به پروژه هایی که دولت در این شهرستان و در بحث آموزش و پرورش انجام داد گفت: احداث هنرستان شهید نجات بخش، ساخت مدرسه ابتدایی مسلم ابن عقیل نواحی محله، تکمیل مدرسه فاطمه الزهرا(س) و تشکری، مقاوم سازی مدرسه امام موسی کاظم(ع)، سالن درون مدرسه ایی شهید سلطانی و جابر ابن حیان نمونه ای از آنها بوده است.

محمدی ادامه داد: عملیات اجرایی استخر دانش آموزی که در ۱۸ شهرستان می بایست آغاز می شد به دلیل تغیر سیاست دولت در ۸ نقطه از مازندران کلید خورد که فریدونکنار یکی از آن نقاط ۸ گانه است، همچنین در این سالهای سخت که در تحریمبوده ایم و منابع ریالی محدودی داشته ایم اگر فریدونکنار را با شهرهای همجوار مقایسه کنیم می بینیم که امکانات و تجهیزات بسیاری را از اداره کل دریافت نمودیم.

یک مدرسه نمونه دولتی و سه مدرسه شاهد در فریدونکنار

وی با اشاره به اینکه امروز در فریدونکنار یک مدرسه نمونه دولتی و سه مدرسه شاهد داریم، اذعان داشت: اجرای سند تحول بنیادین و آپ و پیاده نمودن ساختار آموزشی ۳-۳-۶ کاری بسیار سخت و دشوار بود، همچنین تک نوبتی کردن مدارس بدون هیچ اعتباری، آموزش معلمان و عدم حمایت برخی مدیران کار را برای ما بسیار سخت و طاقت فرسا کرده بود.

محمدی تصریح کرد: در این دوره نهضت خیرین مدرسه ساز به یک فرهنگ تبدیل شد و مردم و خیرین مشکلات موجود در سطح این نهاد را متوجه شدند.

مدیر سابق آموزش و پرورش فریدونکنار با اشاره به اقدامات موثر خیرین در حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت: ساخت مرکز اختلالات یادگیری توسط دکتر برمک مهاجر و دکتر رضویون، ساخت مدرسه ابتدایی ۱۰ کلاس حضرت زهرا(س) توسط مهندس سید احمد اولائی، ساخت مدرسه ابتدایی ۶ کلاسه توسط مهندس حاج کرم رمضانی، ساخت و مقاوم سازی مدرسه ای توسط خانواده مرحوم عابدیان توسط دکتر عابدیان، اهدای بیش از ۴۵۰۰ متر مربیع زمین به آپ برای ساخت مدرسه توسط خیر مرحوم حاج حجت الله نصیری، ساخت مدرسه بیش از ۲۲۰۰ متر توسط دکتر پور مهدی، تعهد ساخت مدرسه توسط خیرمهندس رمضان نژاد، تهعد ساخت مدرسه توسط خانواده مرحوم نصیری، تاسیس صندوق ایتام برای کمک به دانش آموزان یتیم در آغاز سال تحصیلی و نوروز از مهمترین این اقدامات بوده است.

وی از افزایش مدارس الف شهرستان از یک به ۱۰ مدرسه با تهیه امکانات و تجهیزات خبر داد و اذعان داشت: کسب رتبه های زیر هزار کنکور سراسری، کسب رتبه چهارم استان در ورود به دانشگاه های دولتی، کسب رتبه اول استان در مسابقات قرآن، نهج البلاغه، نامه ای به امام رضا(ع)، احکام و ورود به مرحله کشوری، اخذ یک وسیله نقلیه از اداره کل کسب رتبه دوم و سوم استان در کمیته پژوهش و تحقیقات در چندین سال متوالی، کسب رتبه های دوم، سوم و چهارم معلم پژوهنده در چندین سال متوالی و معلم پژوهنده کشوری، جهانی شدن رباتیک دانش آموزی فریدونکنار، برتری در مواردی چون هدایت تحصیلی، پروژه مهر، پژوهش سرای برتر کشور و دریافت لوح سپاس از مقام عالی وزارت و برگزاری مراسم یادواره همکلاسی های آسمانی که در چهار سال اخیر رتبه برتر استان را نیز کسب کردیم گزیده ای از دستاوردهای این اداره در طول خدمتم بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه همکاران شریف، مدیران، معاونین، تک تک معلمان عزیز، مردم و مسئولین بزرگوار اگر قصور و اشتباهی از من صورت پذیرفت پوزش می طلبم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا