وزیر آموزش و پرورش:

امسال ۲۰ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام می شوند/تحصیل ۱۳.۵ میلیون دانش آموز در مدارس کشور/ ۳۶ هزار نفر امسال در آموزش و پرورش بازنشسته می شوند

بصیر، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: امسال روز چهارشنبه ۳۱ شهریور روز جشن شکوفه ها و غنچه هاست و چون اول مهر، روز پنج شنبه است و مدارس پنج شنبه ها تعطیل هستند، سوم مهر آغاز سال تحصیلی است که با حضور رئیس جمهور مراسم سال تحصیلی جدید شروع می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود سال تحصیلی جدید بیش از ۱۳٫۵ میلیون دانش آموز داشته باشیم؛ البته در حال حاضر در سامانه سناد، اطلاعات ۱۲٫۵ میلیون دانش آموز ثبت شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال پیش بینی می کنیم که ۷۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی داشته باشیم؛ در دوره ابتدایی ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش آموز، در دوره متوسطه اول و دوم ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز و ۷۳ هزار دانش آموز در مدارس استثنایی خواهیم داشت.

فانی با بیان اینکه دانش آموزان در ۱۰۷ هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند، گفت: امسال ۱۳۴ میلیون جلد کتاب درسی در بیش از یک هزار عنوان جلد چاپ شده است و ۹۴۷ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون، ۵۸۲۲ پروژه با ۳۳ هزار و ۶۶ کلاس درس احداث شده است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کلاس های درس دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد گفت: از مجموع ۲۱۱ هزار و ۹۶۳ کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد، موفق شدیم ۱۵۲ هزار و ۸۷۷ کلاس درس را به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کنیم.

فانی به مشارکت خیرین در مدرسه سازی اشاره کرد و بیان داشت: حدود ۳۰ درصد از کلاس های درس کشور توسط خیرین یا با مشارکت آنها احداث شده است.

وی در خصوص استخدام در این وزارتخانه اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار نفر از طریق کنکور  سراسری جذب شده که در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تحصیل می کنند و ۱۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان  در آموزش و پرورش جذب می شوند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید ۲۵ میلیارد تومان سرانه آموزشی بین مدارس توزیع شد.

وی ادامه داد: امسال ۴۰ میلیارد تومان یارانه تغذیه رایگان، ۳۵ میلیارد تومان برای توسعه فعالیت های تربیت بدنی، ۳۵ میلیارد تومان برای توسعه کمی و کیفی آموزش مناطق محروم و دوزبانه اختصاص یافته است.

فانی گفت: در سال گذشته ۴۰۰ هزار دانش آموز در کلاس های شبانه روزی متوسطه اول و دوم تحصیل می کردند؛ از امسال ۴ ساعت فوق برنامه بر برنامه های شبانه روزی اضافه کردیم.

وی با اشاره به در نظر گرفتن ۳ برنامه برای دانش آموزان در روستاها اظهار داشت: ۳ طرح روستامرکزی، خوابگاه مرکزی و شبانه روزی اجرا می شود که در سال تحصیلی جدید، توسعه خوابگاه های مرکزی را در برنامه ها قرار دادیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: توسعه فضاهای عشایری  و صعب العبور با استفاده از مدارس پیش ساخته و سریع انجام می شود البته برخی از مدارس عشایری نیازمند بازسازی هستند که ما در موارد اضطراری از کلاس های پیش ساخته استفاده می کنیم.

فانی در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان گفت: در بودجه سال ۹۵، ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت دستگاه های دولتی پیش بینی شده است که تقریبا عمده این اعتبارات به آموزش و پرورش تعلق دارد.

وی ادامه داد: مکاتبات و جلسات زیادی انجام شده است و تخصیص خوبی در اختیارمان گذاشته شده است که در حال پیگیری از خزانه هستیم.‌

فانی افزود: امسال ۳۶ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته می شوند که در برخی مناطق به خاطر نیازمان درخواست داشتیم برخی بمانند که پارسال ۹ هزار نفر ماندند.

وی گفت: پاداش پایان خدمت فرهنگیان برای سال ۹۴ حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

دانا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا