رئیس مجلس خبرگان رهبری:

وطن فروشی به بهانه معامله با دشمن ، جزو بزرگترین منکرات است / انتقاد شدید جنتی از کوتاهی در مقابله با فیش های نجومی

بصیر، آیت الله احمد جنتی ، صبح امروز طی سخنانی در جلسه هیئت رئیسه و روسای کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری که در ساختمان دبیرخانه این نهاد انقلابی در قم برگزار شد، با بیان این که مساله حیف و میل بیت المال از جمله منکرات روشن و واضح است، ابراز داشت: بیت المال متعلق به همه مردم است و طبعاً فقرا هم در آن سهمی دارند و سوال این است که چرا باید در این رابطه حیف و میل شود.

تشکر از کسانی که فیش های نجومی را به مساله روز کشور تبدیل کردند

وی همچنین افزود: در خصوص مساله فیش های نجومی نیز که سر و صدا در کشور به راه انداخت ، لازم است از کسانی که آن را برجسته ساخته و به مساله روز ملی تبدیل نمودند تشکر کرد؛ در این باره نیز متاسفانه آن اقدام لازم صورت نگرفت، به طوری که بخشی اش علنی شد و بخشی دیگر مطرح نشد و این در حالی است که کسانی که می توانستند جلوی آن را بگیرند تا حدی کوتاهی کردند.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد :مساله وطن فروشی خودش یکی از بزرگترین منکرات است به این معنا که عده ای می خواهند که با دیگران وارد معامله شده و با وعده های اقتصادی که مثلاً مشکلات اقتصادی ما به این واسطه حل می شود ، ملت را بفروشند و حال آن که ما نباید فریب وعده ها را بخوریم و تسلیم شویم.

گویا تجربه برجام و خلف وعده دشمن برای عده ای کافی نبوده است

وی گفت: به نظرم تجربه برجام هم برای آن ها کافی نبود که چقدر آمدند و رفتند و جلسه گذاشتند و باز هم طرف مقابل به عهد خود وفا نکرد و این سوال مطرح است که چرا کسانی به آن ها اعتماد کرده و معامله و مذاکره سیاسی کردند و آیا این ها وطن فروشی نیست؟!

جنتی خاطرنشان کرد: مردمی که این همه زحمت کشیده و در جریان انقلاب خون داده و جوان دادند نباید وضع طوری باشد که زمینه نفوذ و سلطه آمریکا بر این کشور فراهم شود و انقلابی که سلطه آمریکا را قطع کرد در خطر قرار گیرد.

هنوز برخی فتنه گران در کشور پست و مقام می گیرند

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مساله فتنه به عنوان یکی دیگر از منکرات نیز از جمله مسایلی است که تمام شده نیست ، افزود: فتنه نیز از منکرات بزرگی است که شاهد بودیم چقدر مملکت را به آتش کشید و چالش هایی به وجود آورد و این در حالی است که این منکر هنوز در برخی جاها به چشم می خورد؛ از سویی می بینیم افرادی که جزو فتنه گران بودند و الان هم هستند در مسایل سیاسی فعالند و در عرصه های دولتی دخالت کرده و گاه پست و مقام می گیرند که باید با این منکر نیز مقابله صورت گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت : همچنین متاسفانه شاهد رشد فساد و اباحه گری در جامعه هستیم و عده ای می خواهند که به اسم آزادی ، روابط بی ضابطه دختر و پسر و نامحرم ها در کشور گسترده شود و اگر با این منکر نیز برخورد نشود روز به روز شاهد توسعه آن خواهیم بود.

اگر امر به معروف جدی گرفته می شد، شاهد این حد از فساد نبودیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در آستانه دهه اول محرم و دهه امر به معروف و نهی از منکر هستیم ، گفت: همه ما باید مساله امر به معروف و نهی از منکر را جدی گرفته و به سادگی از کنار آن عبور نکنیم، چه آن که به همان میزان که در این باره سستی و کوتاهی شود، فساد نیز توسعه می یابد و حقیقتاً نیز اگر در اجرای آن اهتمام ویژه صورت می گرفت در عمل شاهد این حد از فساد نبودیم.

وی افزود: مباحث فرهنگی و این گونه مسایل به گونه ای است که اگر جلوی فساد در آن ها گرفته نشود همچون آتشی است که هر چه رهایش کنیم بیشتر توسعه می یابد و دامان اعضای جامعه را می گیرد.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی در خط مقدم همه ، این روحانیت و بعد نهادهای انقلابی از جمله مجلس خبرگان  قرار دارد که باید پیشگام در مساله امر به معروف باشد و به مقابله با منکرات در عرصه های مختلف بپردازد.

وی با اشاره به لزوم شناخت درست معروف و منکر و شناساندن آن به آحاد جامعه گفت: قبل از هر چیز ما باید معروف و منکر را بشناسیم و به مردم بشناسانیم چرا که اگر نشناسانیم معروف به جای منکر و منکر به جای معروف معرفی می شود بنابر این شناخت این ها قدم اول است تا بعد ببینیم که وضع فعلی مان چگونه است و فساد در کجاها رخنه کرده است.

نیروی انتظامی در برخورد با مفاسد مردانه ایستاده است

امام جمعه تهران همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی  گفت: به سهم خود باید از نیروی انتظامی تشکر کنیم که در مقابله با برخی منکرات خوب عمل می کند هر چند که برخی توان دیدن این قبیل اقدامات نیروی انتظامی را ندارند و گاه با آن همکاری نیز نمی کنند ولی آن ها مردانه ایستاده و در حد توان جلوی رشد فساد در جامعه را به ویژه در مساله بدحجابی می گیرند.

وی در خاتمه ضمن تشکر از مقام معظم رهبری به جهت بیاناتی که اخیراً ارایه فرموده و باعث خاموش شدن فتنه ای در آستانه انتخابات شدند، اظهار داشت: ما باید همیشه از رهبر معظم انقلاب درس بگیریم که هر جا قرار باشد آتشی برپا شود با فرمایشات خود آن را خاموش کرده و مانع از شعله ور شدن آتش فتنه ها می شوند و بنده به نوبه خود و از جانب خبرگان از ایشان تشکر می کنم.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا