کشف یک گونه جدید مورچه در استفراغ قورباغه+عکس

بصیر،دانشمندان به تازگی موفق به کشف گونه جدیدی از مورچه در استفراغ قورباغه شدند. دانشمندان درحال انجام آزمایش‌های خود در اکوادور موفق به کشف این گونه از مورچه گرمسیری با پوزه دراز در شرایط غیرمعمول شدند.

کشف یک گونه جدید مورچه در استفراغ قورباغه

به گزارش ScienceAlert، مردم گاهی فکر می‌کنند که محیط پیرامونشان، به خوبی شناخته شده است درحالی که رابلین، محقق و پژوهشگر از دانشگاه روچستر، می گوید: «هیچ چیز در دنیای پیرامون غیر ممکن نخواهد بود». کشف گونه جدید مورچه آن هم در استفراغ قورباغه نیز حکایت از این ماجرا دارد.

متاسفانه مورچه تازه کشف‌شده مرده است و گام بعدی محققان، یافتن گونه زنده آن برای تحقیقات بیش‌تر است.

کشف یک گونه جدید مورچه در استفراغ قورباغه

از آنجا که بسیاری از گونه‌های دوزیستان را خطر انقراض تهدید می‌کند، پژوهشگران برای به دست آوردن اطلاعات کامل در مورد سلامت خود قورباغه و به طور کل محیط زیست و گونه‌های مشابه، محتویات معده قورباغه‌ها را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهند. برای این کار، معده آن را به آرامی از آب پر می‌کنند تا مجبور به استفراغ شود و سپس آن را در حیات وحش رها می‌کنند.

کشف یک گونه جدید مورچه در استفراغ قورباغه

در یکی از این موارد بوده است که قورباغه بقایای جسد یک گونه جدیدی از مورچه را بالا آورد. به هر حال، خبر خوش این است که دانشمندان می‌گویند احتمالا مورچه کشف‌شده تنها گونه ناشناخته نیست وهنوز حشرات ناشناخته زیادی در معده قورباغه شیطان وجود دارد.

 کشف یک گونه جدید مورچه در استفراغ قورباغه
باید گفت که تاکنون ۴۵ گونه مورچه و نه گونه از کنه از این روش در معده این قورباغه‌های شکمو شناسایی شده است.

گفتنی است که گونه‌های سمی قورباغه همچون «قورباغه شیطان» از ترکیبات آلی موجود در مورچه‌ها برای تولید سم استفاده می کنند.

این اولین بار نیست که گونه‌های جدید از داخل شکم حیوان دیگری پیدا می‌شود. جاناتان کولبی، مدیر مرکز نجات دوزیستان و حفاظت هندوراس، در این مورد می‌گوید: «اولین بار در سال ۱۹۳۲ یک گونه مار در شکم مار دیگری کشف شد».

تحقیقات بیش‌تر در این مورد، بسیار چالش‌برانگیز است زیرا پیدا کردن گونه زنده این مورچه منوط به تعقیب قورباغه شیطان است که می‌تواند محل خورده شدن مورچه رابه دانشمندان نشان دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا