فرمانده مرزبانی استان مازندران:

نجات جان بیش از ۲ هزار نفر از مرگ حتمی در طرح دریای امسال در مازندران

بصیر، هوشنگ حسینی در کنفرانس خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سالن اجتماعات دریابانی استان مازندران در خزرشهر فریدونکنار، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم دریابانی در سراسر کشور امنیت دیانوردی است.

وی تصریح کرد: مسئولیت دریابانی در مقابل افرادی که با شناورهای مختلف دریایی تفریحی و مسافربری، صید و صیادی یا تجارت به برقراری امنیت فردی و اجتماعی است.

فرمانده مرزبانی استان مازندران خاطرنشان کرد: در ۵ سال گذشته کوچکترین ناامنی در مازندران وجود ندارد و مردمان این استان بسیار قانونمدار هستند و امنیت را برای مسافران برای تمامی مسافران مهیا کردند.

حسینی با اشاره به اهمیت امنیت دریانوردی، افزود: در فصول مختلف استفاده از دریا متفاوت است و برای موفقیت در ساماندهی این شناورها، مشخصات کامل آنها را در اختیار داریم.

وی خاطرنشان کرد: مازندران برای نخستین بار در کل کشور موفق شد برای ساماندهی شناورها در کنترل عملیاتی مرزبانی و دریابانی قرار گرفته است.

فرمانده مرزبانی استان مازندران با بیان اینکه همه شناورهای تفریحی در دریای مازندران زردرنگ هستند، تصریح کرد: شناورهای صیاد قرمز، اتوبوس‌های دریایی آبی و شناورهای انتظامی به رنگ ماشین‌های مرزبانی و آبزیان سبز هستند.

حسینی با اشاره به اینکه در چندرین مرحله این امر را اطلاع‌رسانی کردیم تا مشکلی برای مردم در این استان ایجاد نشود، گفت: ایمنی و استاندارد بودن شناورها شاخص‌های مهم آنها است که در کنترل مرزبانی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح سالمسازی دریا، اظهار کرد: حدد ۲۰ میلیون نفر در ایام تعطیل به مازندران می‌آیند که بسیاری از آنها برای دریا به این استان سفر می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان مازندران با بیان اینکه دریا در مازندران امن و بدون فعالیت‌های ناشایست است، افزود: بیش از ۳۰۴ فروند متخلف فاقد مجوز، عدم رعایت نکات استاندارد و دارا بودن مولفه‌های ایجاد مزاحمت را توقیف کردیم.

حسینی گفت: بیش از ۴۶۰ رشته دام غضروفی، ۲۳ هزار و ۹۶۲ رشته دام فلس‌دار، ۸۰۲۹ مرحله کنترل ایستگاه‌های قایقرانی و گشت‌زنی با ۸۵۹۱ مرحله صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار و ۲۹۰ نفر را در ارتباط با طرح دریا آموزش دادیم، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۱۴۶ نفر را از مرگ حتمی با کمک همه شناورهای تفریحی و هلال‌احمر نجات دادیم.

فرمانده مرزبانی استان مازندران افزود: ۸ درصد تعداد غرق‌شدگان کاهش داشتیم و در بسیاری از بخش‌ها مانند برگزاری جلسات، تذکر و ارشاد درباره بدحجابی، تذکر به منظور جلوگیری برای مزاحمت نوامیس افزایش عملکرد داشتیم.

حسینی در ادامه به آغاز هفته ناجا اشاره کرد و گفت: افزایش اعتماد عمومی برای مشارکت مردمی و توسعه رویکرد جامع محوری مرزبانی از مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ناجا است.

وی تاکید کرد: در ۴۸۷ کیلومتر مرز آبی مازندران نمی‌توانیم به تنهایی امنیت را برقرار کنیم و نیاز به مشارکت مردم برای این امر مهم است.

فرمانده مرزبانی استان مازندران خاطرنشان کرد: مرزنشینان باید بدانند که مرزبانی در تمامی حوزه سرزمینی آها در دریا در خدمت آنها قرار دارد، در بحث شناوری هم تقویت شدیم و آموزش‌های مناسبی را نیز برای ارتقای توانمندی آنها انجام گرفته است.

حسینی افزود: اجرای طرح مردم‌یاری با حضور تیم پزشکی دریابانی در میان مرزنشینان نیز از سوی مرزبانی صورت گرفته است و تجلیل از خانواده بزرگ دریابانی را نیز در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: تجلیل از خانواده‌ شهدای مدافع حرم، اجرای مسابقات ورزشی و همایش کوهپیمائی و حضور در نمازجمعه شهرستان‌ها و دیدار با ائمه جماعات بخش دیگری از فعالیت‌های صورت گرفته در این هفته بوده است و همچنین فاز نخست طرح‌های عمرانی و تاسیساتی را نیز در دستور کار خود قرار دادیم.

حسینی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه مرزبانی در برخورد با برداشت‌های غیر مجاز چه اقدامی انجام داده است، اظهار کرد: ۱۶۸ پرونده در بحث برداشت و احداث غیرقانونی در مازندران داشتیم که از آن جلوگیری به عمل آمده است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه استحفاظی دریا خزر در استان مازندران قاچاق کالا و ارز صورت نمی‌گیرد، گفت: در بندرامیرآباد یک محموله مشروبات الکی تنها موردی بوده است که با هوشیاری سرویس‌های اطلاعاتی کشف شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا