چهارمین اشکواره بانوان عاشورایی فراخوان داد

بصیر، از جمله محورهای مورد توجه این اشکواره برای سرودن شعر توسط شاعران و یا ارسال آثار «توصیف حماسه‌آفرینی حضرت زینب(س) و بانوان عاشورایی: حضرت ام‌البنین(س)، حضرت رقیه(س)، حضرت سکینه (س)، ام وهب، رباب و …»، «زنان معاصر و فرهنگ عاشورا، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی و مقاومت»، «نقش زنان عاشورایی و حضرت زینب(س) در تبدیل اسارت به حماسه» و «قربانیان منا و مکّه و جنایات وهابیون و دست‌نشانده‌های استکبار و امریکا» است.

همچنین «شهدای مدافع حرم حسینی و زینبی در عراق و سوریه و دیگر نقاط جهان»، «مقاومت هشت ساله مردم مظلوم ایران در برابر عوامل استکبار (صدام و …) و خلق حماسه‌آفرینی‌های ماندگار با تأسی و پیروی از مکتب عاشورا»، «تجلیل از مردانِ حماسه‌آفرین جهان اسلام: شهید باقرالنمر، سیدحسن نصرالله، شیخ زکزاکی، مبارزان یمن، سوریه، عراق، فلسطین و…» و «وحدت اسلامی در سایه ولایت‌مداری با تأسی از مکتب عاشورا و قرآن مجید» از دیگر محورهای مورد توجه دبیرخانه اشکواره بانوان عاشورایی برای دریافت آثار از شاعران است.

«استکبارستیزی و تقویت روحیه انقلابی بر ضد جنایتکاران جهانی به‌ویژه صهیونیسم» و «جنایات و کشتار تروریسم جهانی و دولت‌های وابسته به استکبار (منافقان، داعش، وهابیون آل سعود، آل خلیفه و…) دو محور نهایی این اشکواره به شماره می‌رود. در این جشنواره دکتر علیرضا قزوه به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری، فرحروز فاتحی به عنوان دبیر و قادر طراوت‌پور به عنوان دبیر علمی فعالیت دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر سه اثر از خود را به نشانی اینترنتی  Ayehaye_isar1@yahoo.com  و یا نشانی تهران، خیابان انقلاب، چهار ‌راه کالج، خیابان حافظ جنوبی، خیابان غزالی، بعد از کوچه کندوان، مرکز تشکل‌های شاهد و ایثارگر ارسال کنند.

آثار رسیده به دبیرخانه توسط کمیته داوران مورد بررسی قرار می‌گیرد و از برگزیدگان برای شرکت در اختتامیه دعوت به عمل خواهد آمد. چهارمین اشکواره شعر بانوان عاشورایی به همت «بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش» و مشارکت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و… برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعت بیشتر با شماره تلفن‌ ۶۶۷۵۷۴۱۲ در تهران تماس بگیرند./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا