مسئولان فریدونکنار چقدر با UCMAS آشنایی دارند؟

جای خالی مسئولان فریدونکناری در افتتاحیه مرکز علمی و آموزشی موج مثبت/ مسئولان فریدونکنار این مراکز نیاز به حمایت دارند نه غیبت!

بصیر، عصر دیروز مرکز علمی آموزشی «یو سی مس ایران» یا همان موج مثبت در فریدونکنار افتتاح شد که هیچ مسئولی از این شهرستان در این آئین حضور نداشت.
با وجود اینکه مدیران این مجموعه از مسئولان این شهرستان برای حضور در این آئین افتتاحیه دعوت کرده بودند اما به نظر می‌رسد مسئولان فریدونکناری دغدغه‌ مهم‌تری نسبت به این مسائل آموزشی دارند.
هر چند بسیاری از مردم این شهرستان معتقدند که حضور مسئولان شهری و ادارات در این آئین شاید برای بسیاری از آنها در آینده منفعت خاصی نداشت تا در این افتتاحیه حضور پیدا نکردند و در نگاهی دیگر شاید زمان برگزاری این افتتاحیه مناسب نبود!
با نگاهی به افتتاحیه‌های مختلفی که در این شهرستان صورت گرفت در می‌یابیم که زمان این آئین به هیچ عنوان نامناسب نبود و نکته جالب توجه اینکه برای افتتاحیه یک سالن بیلیارد در ساعت ۹ شب، این مسئولان زمان کافی دارند اما این مرکز علمی در غربت افتتاح شد.
هرچند حضور در آئین افتتاحیه‌های ورزشی به هیچ عنوان نامناسب نیست اما بی‌توجهی به این نوع مراکز علمی آینده‌دار جای تامل دارد.
بر اساس این گزارش، برای اینکه مسئولان فریدونکناری بیشتر با این مرکز علمی آشنا شوند، بصیرنیوز بخشی از تاریخچه این علم منحصر به فرد را تقدیم آنها می‌کند تا شاید کمی به خود آیند و این نخبگان جوان و آینده‌دار را بیش از گذشته مورد مهر خود قرار دهند.
یو سی مس یک برنامه منحصر به فرد برای رشد کودک است که در سال ۱۹۹۳ توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد، این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به کارگیری چرتکه سبب پویایی نیمکره چپ و راست مغز به طور هم‌زمان می‌شود.
دانش‌آموزان در سنین میان ۵ تا ۱۳ سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند، برنامه یو سی مس نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در انجام محاسبات می‌شود بلکه این برنامه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی موجب توسعه مهارت‌های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌شود.
از زمان ابداع این تاکنون بیش از ۶۰ کشور عضو موسسه یو سی مس شده و میلیون‌ها کودک در سراسر جهان از برنامه‌های آموزشی این سیستم بهره‌مند شده‌اند.
از مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز می‌توان به مشاور تحصیلی، طرح‌های کارآفرینی در آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی تخصصی آموزشی مدارس و نمایندگی حقوقی طرح بین‌المللی، توسعه ذهن با چرتکه در استان مازندران اشاره کرد.
از افتخارات این مرکز آموزشی می‌توان به حضور ۱۹ چرتکه‌آموز مازندرانی در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ مالزی و کسب عنوان دوم جهان اشاره کرد.
حال با این تفاسیر بهتر نبود که مسئولان مدعو به این مراسم در آئین افتتاحیه حاضر می‌شدند تا علاوه بر افزایش اعتماد به نفس و انگیزه این دانش‌آموزان و مدیران موسسه، نگاه مثبت و توجه خود را به این موسسه بیش از پیش می‌کردند.
این سوالی است که مسئولان غایب در این افتتاحیه باید پاسخگوی آن باشند و بصیرنیوز آمادگی انتشار پاسخ این مسئولان را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا