سرپرست کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار:

کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در ثبات و دوام روستاها دارند

بصیرنیوز، نقدی بابائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: انتقال منابع اطلاعاتی و برنامه های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در روستاهای نقش مهمی برای ثبات و دوام روستاها دارد.

وی تصریح کرد: با برگزاری این نمایشگاه‌های کتاب و اجرای برنامه نشست کتابخوانی و کلاس‌های آموزشی در پرکردن اوقات فراغت روستائیان محترم و نیز ارتقا فرهنگ روستاها و پشرفت علمی آنها کمک قابل توجهی می کند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار خاطرنشان کرد: روستائیان با مطالعه منابع می‌توانند در کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان موثر باشند و حتی افراد نوسواد و کم‌سواد هم به افراد تحصیل کرده و روشنفکر تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های  ماه محرم و حماسه حسینی در روستاها هم با قوت بسیار زیادی انجام می شود، گفت: برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی کتابخوانی با موضوع ماه محرم خیلی به افزایش دانش روستائیان با زندگی و تفکر امام حسین (ع) نقش موثری دارد.

بابایی با بیان اینکه برای افزایش مراجعه به کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدونکنار و افزایش انگیزه کتاب خواندن و نیز جذابیت و خلاقیت درکتابخانه‌ها، هر هفته ساعت پنج بعدازظهر انواع بازی‌ها و سرگرمی‌ها درکتابخانه عمومی خاتم الانبیاء برگزار می‌شود، افزود: این سرگرمی‌ها  موجب استفاده بهتر از ذهن و خلاقیت در کارها خواهد بود و حتی در تحصیلات دانش آموزان و دانشجویان تاثیر فراوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی باید جذابیت لازم و کافی را برای ترغیب تمامی شهروندان به کتابخانه را داشته باشد، تصریح کرد: درکنار برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه اجرای این بازی‌ها و سرگرمی‌ها تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه شهروندان در مراجعه به کتابخانه‌های عمومی شهرستان دارد.

حسینی افزود: اجرای انواع بازی‌ها و سرگرمی‌های فکری موجب رشد و یادگیری و تخلیه‌های هیجانی، افزایش لذت، شادی و اجتماعی شدن و حس رقابت و قضاوت در افراد می‌شود.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی می‌توانند این حس را در شهروندان و نوجوانان  ایجاد کنند تا علاوه بر استفاده ازمنابع کتابخانه‌ای، مکانی برای پرکردن اوقات فراغت مراجعه‌کنندگان فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا