مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فریدونکنار:

فعالیت بیش از ۶۸ هزار نفر در کانون پرورش فکری و کودکان فریدونکنار

بصیرنیوز، سیدمحمد حسینی در نشست خبری آغاز هفته جهانی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجانان فریدونکنار، اظهار کرد:  در جامعه کودکان مختلفی در رده‌های سنی متفاوتی در حال فعالیت هستند مانند کودکان کار، کودکان بد سرپرست و بی سرپرست هستند که امنیت اجتماعی آنان در خطر است و از این کودکان در زمینه‌های مختلف استفاده ابزاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف این کانون‌ها ارتقای شخصیت کودکان است، تصریح کرد: در کانون پرورش فکری در طول سال به کودکان عدالت فرهنگی را آموزش می‌دهیم تا تمامی آنها از نسبت به این مولفه بهره‌مند شوند.

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فریدونکنار با بیان اینکه فصل جدیدی از مولفه‌های فرهنگی در این کانون ایجاد شد، گفت: در این کانون با معرفی کتاب، شخصیت، سرزمین، وقایع و تاریخ و خرده فرهنگ های بومی به آنان آموزش داده می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه برنامه بومی‌سازی جدیدی را برای آشنایی کودکان را باید بشناسیم، گفت: فعالیت‌هایی که در این کانون انجام می‌شود با ۴۲ عنوان، علمی فرهنگی اسلامی است و همچنین در ۲۵ عنوان فعالیت فرهنگی انجام می‌دهد و همچنین فعالیت اصلی آموزش غیررسمی کودکان و نوجوانان، غنی سازی اوقات فراغت و توسعه کتابخوانی است که در حوزه تعالی بخشی به روح کودک و نوجوان انجام می شود.

وی افزود: در این کانون به تهیه تدوین و تولید بومی فرهنگی تربیتی اقدام شد.

حسینی تصریح کرد: در سال ۹۴، حدود ۸ خط مشی مانند سبک ارتباط با کودک و سفیران کودک، طرح سفیران کتاب و طرح برتر توسعه‌ کتابخوانی کشور انتخاب شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فریدونکنار گفت: در سال ۹۵ نیز هشت عنوان طرح در این کانون پرورش فکری به اجرا در آمد مانند یک قصه یک نقش، سفیران کتاب با هم بسازیم، برنج کالای ایرانی را هم در حوزه اقتصاد مقاومتی به ارائه خدمات پرداختیم.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان، گفت: سالانه چند همایش بزرگ با حضور خانواده‌ها در خصوص سبک زندگی اسلامی برگزار می‌کنیم.

این مسئول، افزود: سالانه سفره افطاری ساده را میزبانی می‌کنیم به طوری که حدود ۴۰۰ روزه‌دار حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵، حدود ۳۶ درصد کتابخوانی رشد فرهنگی ایجاد شد و همچنین در این کانون مینی بوس کتابخانه سیار روزانه به روستاها می‌رود و ۲۰ مدرسه روستایی را خدمات می‌دهد.

حسینی با اشاره به اینکه برای بیش از ۶۸ هزار نفر کودکان فریدونکنار فعالیت‌های مختلف فرهنگی ارائه دادیم به طوری که در طی ۴ سال گذشته در سال ۹۵، نیز هشت هزار و ۴۰۰ نفر در این کاتون فعالیت دارند، افزود: از ۴ هزار جلد کتاب در حال حاضر به ۷۵۵۷ کتاب شهری رسیده است و تعداد افراد ثبت نامی ۲۵۰ نفر شهری و ۹۰۰  نفر روستایی عضو این کانون هستند.

وی با بیان اینکه شرکت در جشنواره رضوی شرکت و رتبه برتر بخش نشریه نگاری مازندران را کسب کردیم، اظهار کرد: سه رتبه برتر کتابخوانی مازندران را در طی سال‌های مختلف بدست آوردیم و پیش‌بینی می شود در سال ۹۵ هم عناوین برتر برای فریدونکناری‌ها باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا