کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز؛

روضه امام حسین (ع) باید سیاسی باشد/ نباید فراموش کنیم که رهبری عده‌ای را باغی بر انقلاب نامیدند

بصیرنیوز، سیدامیر سادات کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با اشاره به اینکه روضه حسین را باید سیاسی کنیم، اظهار کرد: نماز جماعت آموزش سیاسی حکومت اسلامی است.
وی در تبیین جایگاه ولی فقیه در جامعه، اظهار کرد: صدای زمزمه افراد نمازگذار نباید شنیده شود چراکه حرف ولی و امام جماعت باید به گوش امت برسد.
این کارشناس سیاسی، خاطرنشان کرد: نمازمان نباید پشت سر ولی شکسته باشد چون اگر کسی نمازش شکسته شد یعنی خواص در  بصیرتش مشکل ایجاد شده و جمعی را پشت سرش خراب می‌کند.
کرمی با بیان اینکه نماز جمعه یک خطبه عبادی و یک خطبه سیاسی دارد و کسانی که خطبه را گوش ندادند باید نماز دو رکعتی را بخواند، تصریح کرد: یک خطبه سیاسی امام جمعه مانند یک رکعت نماز است بنابراین عاشورا نیز وجه سیاسی دارد.
این کارشناس سیاسی گفت: واقعا جای تأسف است که وقتی جمله‌ای بصیرتی برای جوانان بیان می‌شود بیانیه می‌دهند که حرف سیاسی نزنیم جوانان باید بدانند که رهبری به رئیس جمهوری همچون خاتمی باغی انقلاب و خائن را لقب داد.
وی با اشاره به سخنان رهبری در سال ۷۸ تصریح کرد: استقاسه برای هنگامی است که هیچ یاری باقی نماند و از همگان ناامید باشیم که رهبری از همه خواص در سال ۷۸  استقاسه کرد.
کرمی با بیان اینکه رهبری در سخنرانی اعلام کردند از اینکه جوانان تاریخ مشروطه را نخواندند من رنج می‌برم، خاطرنشان کرد: شیخ فضل‌الله نوری علم مشروطه را بر دست گرفت و در بین مردم اعدام شد و مردم کف می‌زنند در حالی که وی شاه را مجبور کرد تا مجلس تشکیل شود و این نشانه آن است که در در آن دوران مردم از بصیرت سیاسی ‌بهره‌مند نبودند.
وی یادآور شد: امام در هنگام انتخاب سه نفر، بنی صدر، بازرگان و منتظری گفت والله قسم آنان را لایق نمی‌دانستم به اصرار دوستان پذیرفتم.
کرمی افزود: الله اکبرمان هم باید سیاسی باشد تا بتوان ترس بر اندام همه دشمنان‌مان بیندازد و بنابراین حسین باید سیاسی باشد.
وی گفت: پیامبر حکومتی را تشکیل داد و پیامش به سراسر جهان ارسال شد اما یهود قدرت مقابله با پیامبر را نداشت و با جنگ‌های بسیاری را تلاش کرد تا انقلاب و حکومت پیامبر را متوقف کند اما موفق نبود.
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: پس از پیامبر سه خلیفه آمدند و خلیفه چهارم حضرت علی (ع) که راه پیامبر را ادامه داد و باز هم دشمن تلاش کرد این حکومت را براندازی کند اما نتوانست و در نهایت دشمن به این نتیجه رسید که از درون خود حکومت علی به افرادی دستور دهند که این انقلاب را متوقف کنند.
کرمی گفت: افرادی که نفوذی هستند یعنی حرفی را از زبان فردی از خود حکومتی انقلابی بیان شود که آن سخن همسو با افکار دشمنان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا