ورود نارنگی پاکستانی به بازار میوه تهران

بصیر،حسین مهاجرانی در مورد وضع بازار میوه و تره‌بار اظهار داشت: شهرستان دماوند در کنار شهرستان‌های میانه و مراغه از پایگاه‌های تولید سیب در کشور به شمار می‌روند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران تصریح کرد: فصل برداشت سیب در دماوند و این شهرستان‌ها از ۲۵ شهریورماه تا آخر آبان ماه است و در این راستا، از پنجم مهر ماه برداشت سیب قرمز دماوند آغاز شده است و برداشت سیب زرد دماوند نیز از ۲۰ مهر ماه آغاز می‌شود.

مهاجرانی با تأکید بر اینکه سال گذشته ۳ میلیون تن سیب برداشت شد، اضافه کرد: سال ۹۵، سال تولید انبوه سیب در کشور نیست و نسبت به پارسال تولید کمتر خواهد بود؛ سیب شهرستان‌هایی مانند دماوند باید در سردخانه نگهداری شود، زیرا تنها قابلیت نگهداری در سردخانه را دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با اشاره به اینکه سیب‌های ارومیه، سلماس و سمیرم قابلیت نگهداری در سردخانه را ندارند، تصریح کرد: این نوع سیب‌ها باید تا اسفندماه در بازار عرضه شود.

مهاجرانی با اشاره به فصل برداشت پسته و معرفی ایران به‌عنوان اولین تولیدکننده پسته در دنیا، دامغان در استان سمنان را از پایگاه‌های اصلی تولید پسته باکیفیت در کشور برشمرد و اضافه کرد: رفسنجان هم بعد از دامغان در فهرست شهرهای تولیدکننده پسته باکیفیت قرار دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با تأکید بر اینکه پسته اکبری در دامغان و نوع احمدآقایی از پسته‌های برند باکیفیت است، تصریح کرد: پسته اکبری دامغان در میدان تره‌بار باقیمت ۱۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

مهاجرانی ادامه داد: استان سمنان را می‌توان باب صادرات پسته در کشور به شمار آورد و در این بخش، قیمت‌ها به‌دقت بررسی و زیر ذره‌بین نظارت قرار دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران اظهار کرد: نارنگی پاکستانی با قیمت ۱۰ هزار تومان در بازار وارد می‌شود که این نوع واردات به شکل قاچاق است./آ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا